Наукова періодика України Нова педагогічна думка


Цимбалюк І. 
Принципи формування змісту курсового навчання керівних кадрів закладів системи професійно-технічної освіти / І. Цимбалюк // Нова педагогічна думка. - 2013. - № 1.2. - С. 109-111. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2013_1.2_29
Викладено результати теоретичного педагогічного обґрунтування принципів формування змісту курсового навчання керівних кадрів професійно-технічної освіти. Шляхом узагальнення результатів аналізу літературних джерел виділено підходи до розв’язання цієї проблеми (наукова розробка карток за професією, створення професійно-кваліфікаційних характеристик, робота з професіограмами). За характером прояву та змістовою суттю принципи формування змісту навчання керівних кадрів професійно-технічної освіти поділено на дві групи: загальнодидактичні (науковість, системність, неперервність, єдність змістового та процесуального аспектів навчання, його зв’язок із життям) і специфічні (випереджувальність змісту, кваліфікаційна доцільність, індивідуалізація і диференціація, поетапність). Констатовано, що недостатній рівень науково-педагогічного обгрунтування змісту підвищення кваліфікації керівних кадрів професійної освіти негативно впливає на якість навчально-виховного процесу. Висловлено застереження про відсутність системного підходу до розробки змісту і формування обсягу знань, що не сприяє оптимізації навчального процесу в системі підвищення кваліфікації керівників професійних закладів. Вказано на недостатнє використання інноваційних педагогічних технологій, сучасних форм і методів навчання, а також низький рівень науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу в закладах післядипломної освіти, що негативно впливає на ефективність підвищення кваліфікації керівних кадрів.Изложены результаты теоретического педагогического обоснования принципов формирования содержания курсового обучения руководящих кадров профессионально-технического образования. Путем обобщения результатов анализа литературных источников выделены подходы к решению этой проблемы (научная разработка карт по профессии, создание профессионально-квалификационных характеристик, работа с профессиограммами). По характеру проявления и содержательной сути принципы формирования содержания обучения руководящих кадров профессионально-технического образования разделены на две группы: общедидактические (научность, системность, непрерывность, единство содержательного и процессуального сторон обучения, его связь с жизнью) и специфические (опережение содержания, квалификационная целесообразность, индивидуализация и дифференциация, поэтапность). Констатировано, что недостаточный уровень научно-педагогического обоснования содержания повышения квалификации руководящих кадров профессионального образования негативно влияет на качество учебно-воспитательного процесса. Высказаны опасения об отсутствии системного подхода к разработке содержания и формирования объема знаний, что не способствует оптимизации учебного процесса в системе повышения квалификации руководителей профессиональных заведений. Указано на недостаточное использование инновационных педагогических технологий, современных форм и методов обучения, а также низкий уровень научно- методического обеспечения учебно-воспитательного процесса в учреждениях образования, что негативно влияет на эффективность повышения квалификации руководящих кадров.Theoretical results of pedagogical justification of the principles shaping the content of a course management training vocational education. Summarizing the results of the analysis are highlighted in the literature approaches to solving this problem (scientific development cards by profession, the creation of occupational characteristics , work with professiogram). By the nature of the content and essence of manifestation principles of content management training vocational - technical education are divided into two groups: general didactic (scientific, consistency, continuity, unity substantive and procedural sides learning and its relation to life) and specific (lead content qualifying expediency, individualization and differentiation, phasing). Stated that insufficient scientific-pedagogical justification content management development of vocational education affects the quality of teaching-educational process. Expressed reservations about the absence of a systematic approach to developing the content and form of knowledge, is not conducive to optimizing the learning process in the system of management training vocational schools. Specified by insufficient use of innovative teaching technologies and modern forms and methods of teaching, as well as the low level of scientific and methodological support of the educational process in educational institutions, undermine the effectiveness of management development.
  Повний текст PDF - 280.59 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Цимбалюк І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Цимбалюк І. Принципи формування змісту курсового навчання керівних кадрів закладів системи професійно-технічної освіти / І. Цимбалюк // Нова педагогічна думка. - 2013. - № 1.2. - С. 109-111. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2013_1.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського