Наукова періодика України Нова педагогічна думка


Коротун С. 
Математическая теория хаоса и некоторые проблемы естественнонаучного образования школьников и студентов / С. Коротун, Г. Каропа // Нова педагогічна думка. - 2013. - № 1.2. - С. 59-61. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2013_1.2_16
Рассмотрены направления применения математической теории хаоса в современном естественнонаучном образовании школьников и студентов. Представлена теория хаоса как частная научная методология, использующая математический аппарат для описания поведения некоторых нелинейных динамических систем, подверженных при определенных условиях явлению, известному в науке как хаос. Раскрыты возможности применения, определены требования, предъявляемые математической теорией хаоса к педагогической действительности. Рассмотрены отдельные перспективные области применения теории хаоса в научных дисциплинах. Обобщено, что теория хаоса оказывается наукой о предсказуемости даже в наиболее нестабильных системах и осмысливает окружающую действительность в таких понятиях и терминах, как «динамический хаос», «саморазвитие», «бифуркация», «фракталы», «логистическое отображение». Подчеркнуто, что реальный процесс обучения в общеобразовательной и высшей школах должен строиться на основе поэтапной реализации принципа системной дифференциации, вытекающего из теории хаоса.Висвітлено напрямки застосування математичної теорії хаосу в сучасній природничій освіті школярів і студентів. Розглянуто теорію хаосу як приватну наукову методологію, що використовує математичний апарат для опису поведінки деяких нелінійних динамічних систем, схильних за певних умов до явища, відомого в науці як хаос. Розкрито можливості застосування, визначено вимоги, які пред'являються математичною теорією хаосу до педагогічної дійсності. Розглянуто окремі перспективні області застосування теорії хаосу в наукових дисциплінах. Узагальнено, що теорія хаосу виявляється наукою про передбачуваність навіть у найбільш нестабільних системах і осмислює навколишню дійсність у таких поняттях і термінах , як «динамічний хаос», «саморозвиток», «біфуркація», «фрактали», «логістичне відображення». Підкреслено, що реальний процес навчання в загальноосвітній та вищій школах повинен будуватися на основі поетапної реалізації принципу системної диференціації, що випливає з теорії хаосу. The directions of application of mathematical chaos theory in modern science education students. Submitted by chaos theory as a private scientific methodology that uses mathematical formalism to describe the behavior of certain nonlinear dynamical systems that under certain conditions, subject to a phenomenon known as chaos in science. Discloses the possibility of applying defined requirements of mathematical chaos theory to pedagogical reality. We consider separately the promising areas of application of chaos theory in scientific disciplines. Generalized that chaos theory is the science of predictability even in the most unstable systems and interprets the surrounding reality in such concepts and terms such as "dynamic chaos", "self-development", "bifurcation", "fractals", "logistic map". Emphasized that the actual process of learning in secondary and higher education should be based on the principle of progressive realization of system differentiation arising from chaos theory.
  Повний текст PDF - 275.927 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Коротун С.
  • Каропа Г.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Коротун С. Математическая теория хаоса и некоторые проблемы естественнонаучного образования школьников и студентов / С. Коротун, Г. Каропа // Нова педагогічна думка. - 2013. - № 1.2. - С. 59-61. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2013_1.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського