Наукова періодика України Навчання і виховання обдарованої дитини: теорія та практика


Гнатюк М. 
Розвиток технічної обдарованості у студентів дослідницьких університетів як джерело створення об`єктів інтелектуальної власності / М. Гнатюк // Навчання і виховання обдарованої дитини: теорія та практика. - 2013. - Вип. 1. - С. 212-219. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nivoo_2013_1_27
Уточнено поняття "технічна обдарованість" та суміжні поняття "технічна творчість", "винахідництво" і "раціоналізаторство". Описано підходи до аналізу проблеми підвищення творчих здібностей людини: психогенетичний та середовищний. Охарактеризовано стратегії побудови взаємодії людини із середовищем: адаптація, організація та відтворення. Встановлено причини порушень відносин обдарованих особистостей з колективом. Визначено складові емоційного інтелекту: емпатія, комунікативна толерантність, асертивність, самооцінка та рівень домагань. Доведено, що антистресова функція є базовою складовою емоційного інтелекту особистості та виокремлено рівні її сформованості. Запропоновано засоби підвищення ефективності впливу розвивального середовища. Висловлено пропозиції щодо реформування системи технічної освіти в Україні.Уточнено понятие "техническая одаренность" и смежные понятия "техническое творчество", "изобретательство" и "рационализаторство". Описаны подходы к анализу проблемы повышения творческих способностей человека: психогенетический и изучение среды развития. Охарактеризованы стратегии построения взаимодействия человека со средой: адаптация, организация и воспроизведение. Установлены причины нарушений отношений одаренных личностей с коллективом. Определены составляющие эмоционального интеллекта: эмпатия, коммуникативная толерантность, ассертивность, самооценка и уровень притязаний. Доказано, что антистрессовая функция является базовой составляющей эмоционального интеллекта личности и выделены уровни ее сформированности. Предложены средства повышения эффективности воздействия развивающей среды. Высказаны предложения по реформированию системы технического образования в Украине.Clarified is the notion of "technical genius" and related concepts of "technical creativity", "invention" and "innovation". Described are the approaches to the analysis of problems of increasing human creativity: psychogenetic and learning environment development. Characterized is the strategy of building human interaction with the environment: adaptation and organization and playback. Detected are the causes of a broken relationship with a team of talented individuals. Determined are the components of emotional intelligence: empathy, communicative tolerance, assertiveness, self-esteem and level of aspiration. It is proved that the anti-stress function is a basic component of emotional intelligence and personality levels allocated its formation. Proposed are the means to enhance the impact of the developing environment. Made are the suggestions for reforming the system of technical education in Ukraine.
  Повний текст PDF - 314.369 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Гнатюк М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Гнатюк М. Розвиток технічної обдарованості у студентів дослідницьких університетів як джерело створення об`єктів інтелектуальної власності / М. Гнатюк // Навчання і виховання обдарованої дитини: теорія та практика. - 2013. - Вип. 1. - С. 212-219. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nivoo_2013_1_27.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського