Наукова періодика України Наука і освіта


Опанасюк І. В. 
Емоційна спрямованість як складова EQ старшокласників / І. В. Опанасюк // Наука і освіта. - 2015. - № 1. - С. 125-130. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2015_1_25
Здійснено спробу розкрити психологічну сутність емоційної спрямованості як складової емоційного інтелекту в старшому шкільному віці. Наголошено, що емоційна спрямованість є основою для подальшого розв’язання сукупності питань, зокрема: емоційна готовність у прийнятті самостійних рішень, вміння підпорядковувати свій внутрішній стан реаліям дійсності, гнучкість реагування на життєві обставини, засвоєння способів саморегуляції емоційних станів. Розглянуто ієрархію ціннісних для особистості переживань та конкретну емоційну спрямованість (конкретні види діяльності, за допомогою яких людина реалізує свою емоційну спрямованість). Згідно з концепцією емоційної спрямованості, емоційні переживання аналізуються не тільки у вигляді оціночно-відображувальної функції, а й у формі самостійних цінностей особистості. Проведено психодіагностику розвитку емоційної спрямованості в старшокласників та проаналізовано кореляційні взаємозв’язки між складовими емоційної спрямованості: альтруїстичною, комунікативною, глоричною, практичною, пугнічною, романтичною, гностичною, естетичною, гедоністичною, акізитивною. Зроблено змістову характеристику феномену "емоційна спрямованість" як складової EQ; проведено психодіагностику розвитку емоційної спрямованості в старшокласників; виявлено взаємозв’язок складових емоційної спрямованості у старшому шкільному віці.Осуществлена попытка раскрыть психологическую сущность эмоциональной направленности как составляющей эмоционального интеллекта в старшем школьном возрасте. Отмечено, что эмоциональная направленность является основой для дальнейшего решения совокупности вопросов, в частности: эмоциональная готовность в принятии самостоятельных решений, умение подчинять свое внутреннее состояние реалиям действительности, гибкость реагирования на жизненные обстоятельства, усвоение способов саморегуляции эмоциональных состояний. Проведена психодиагностика развития эмоциональной направленности старшеклассников и проанализированы корреляционные взаимосвязи между составляющими эмоциональной направленности: альтруистической, коммуникативной, глорической, практической, пугнической, романтической, гностической, эстетической, гедонистической, акизитивной.The article reveals the psychological essence of emotional orientation as a part of emotional intelligence in the senior school age, which is one of the necessary conditions of pupils’ personality formation. It is noted that emotional orientation is the basis for the further solving of the set of issues, in particular: emotional readiness to make independent decisions, ability to subordinate its internal state to the realities of life, the flexibility to address the circumstances of life, learn the ways of emotional states self-regulation.
  Повний текст PDF - 281.807 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Опанасюк І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Опанасюк І. В. Емоційна спрямованість як складова EQ старшокласників / І. В. Опанасюк // Наука і освіта. - 2015. - № 1. - С. 125-130. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2015_1_25.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського