Наукова періодика України Наука і освіта


Каменська Н. Л. 
Соціальний та "вільний" інтелект як детермінанти здатності до навчання / Н. Л. Каменська // Наука і освіта. - 2015. - № 1. - С. 82-86. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2015_1_17
Розкрито питання розвитку інтелекту в юнацькому віці і його взаємозв'язок зі здатністю до навчання, академічною успішністю та професійною спрямованістю. На основі теорії Кеттела, який виокремлює два фактора інтелекту, та теорії соціального інтелекту Гілфорда визначено взаємозв'язок рівня соціального інтелекту та рівня вільного культурного інтелекту зі здатністю до навчання, академічною успішністю та професійною спрямованістю. Підкреслено, що результати дослідження підтвердили наявність взаємозв’язку загального і соціального інтелекту у юнацькому віці: чим вище загальний інтелект, тим вище інтелект соціальний, тим вище здатність до навчання та академічна успішність учнів. Обгрунтовано зв’язок між професійною спрямованістю та рівнем загального інтелекту; звязок між професійною спрямованістю та здатністю до навчання не виявлено.Раскрыты вопросы развития интеллекта в юношеском возрасте и его взаимосвязь со способностью к обучению, академической успеваемостью и профессиональной направленностью. На основании теории Кеттелла, который выделяет два фактора интеллекта, и теории социального интеллекта Гилфорда определена взаимосвязь уровня социального интеллекта и уровня свободного культурного интеллекта со способностью к обучению, академической успеваемостью и профессиональной направленностью. Обоснована взаимосвязь общего и социального интеллекта в юношеском возрасте: чем выше общий интеллект, тем выше интеллект социальный, тем выше способность к обучению и академическая успеваемость учеников. Связи между профессиональной направленностью и уровнем общего интеллекта, а также способностью к обучению не обнаружено.This research highlights the issues of intelligence development in adolescence and its connection with learning ability, academic performance and professional orientation. The relationships between the level of social intelligence, free cultural intelligence and learning ability, academic performance and professional orientation were defined on the basis of R. Cattell’s theory and J. Guildford’s theory of social intelligence. According to R. Cattell, intelligence general factor has a psychological meaning, if one relies on the two-factor model: a - common fluid factor‖ (or - free‖ intelligence) and - common crystalline factor‖ (or - linked‖ intelligence). J. Guildford considered social intelligence as a system of mental abilities which are independent on the general factor of intelligence, and related primarily to learning behavioral information, which can be described in the space of three variables: content, operation, results. J. Guildford marked one operation, cognition, and focused his research on learning one’s behaviour.
  Повний текст PDF - 233.77 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Каменська Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Каменська Н. Л. Соціальний та "вільний" інтелект як детермінанти здатності до навчання / Н. Л. Каменська // Наука і освіта. - 2015. - № 1. - С. 82-86. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2015_1_17.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського