Наукова періодика України Наука і освіта


Дегтяренко Т. В. 
Стан психомоторики і когнітивних функцій у дітей з різним рівнем інтелектуального розвитку за результатами нейропсихологічного обстеження / Т. В. Дегтяренко, Я. В. Шевцова // Наука і освіта. - 2015. - № 1. - С. 49-55. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2015_1_11
Подано результати апробації схеми адаптованого нейропсихологічного обстеження для визначення психомоторних якостей і стану когнітивних функцій у дітей з різним рівнем інтелектуального розвитку. Здійснено порівняльний аналіз стану психомоторного і когнітивного розвитку молодших школярів 7 - 12 років з легким ступенем розумової відсталості та їх здорових однолітків з урахуванням статі дітей та особливостей функціональної асиметрії півкуль головного мозку. Визначено суттєві відмінності нейропсихологічного статусу розумово відсталих дітей у порівнянні з контрольною групою учнів без вад інтелекту, що мають вияв у значному послабленні взаємодії сенсорних і моторних компонентів рухових дій, яке обумовлено порушенням гармонійної взаємодії правої і лівої півкуль головного мозку. На підставі результатів спостережень зазначено наявність недостатнього рівня розвитку точних рухів та незадовільну швидкість опрацювання письмових завдань у розумово відсталих учнів молодшого шкільного віку, що проявлялось в найбільш значній мірі під час виконання всього спектру нейропсихологічних завдань саме лівою рукою.Представлены результаты апробации схемы адаптированного нейропсихологического обследования для определения психомоторных качеств и состояния когнитивных функций у детей с разным уровнем интеллектуального развития. Осуществлен сравнительный анализ состояния психомоторного и когнитивного развития младших школьников 7 - 12 лет с легкой степенью умственной отсталости и их здоровых ровесников с учетом половой принадлежности детей и особенностей функциональной асимметрии полушарий головного мозга. Существенные отличия нейропсихологического статуса умственно отсталых детей в сравнительном анализе с контрольной группой учеников с нормой интеллекта имеют проявление в значительном ослаблении взаимодействия сенсорных и моторных компонентов двигательных действий, которое обусловлено нарушением гармонического взаимодействия правого и левого полушарий головного мозга.The article deals with the approbation results of the scheme of adapted neuropsychological examination aimed at the de-termination of psychomotor qualities and state of cognitive functions of children with different levels of intellectual develop-ment. The authors performed a comparative analysis of the state of psychomotor and cognitive development of 7-12 year old primary school children with mild mental retardation and their healthy peers taking into account their gender and peculiarities of functional dissymmetry of hemispheres.
  Повний текст PDF - 374.525 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Дегтяренко Т.
  • Шевцова Я.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Дегтяренко Т. В. Стан психомоторики і когнітивних функцій у дітей з різним рівнем інтелектуального розвитку за результатами нейропсихологічного обстеження / Т. В. Дегтяренко, Я. В. Шевцова // Наука і освіта. - 2015. - № 1. - С. 49-55. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2015_1_11.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Шевцова Яна Вікторівна (психологічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського