Наукова періодика України Наука і освіта


Гузь Н. В. 
Особливості ставлення молодших школярів до навчання / Н. В. Гузь, В. В. Гузь // Наука і освіта. - 2014. - № 6. - С. 35-40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_6_9
Системно досліджено проблему ставлення до навчання, виокремлено відмінності в термінологічному полі цього концепту, в дослідженні умов, чинників та механізмів, що впливають на розвиток такого ставлення. Обгрунтовано теоретичні аспекти вивчення ставлення молодших школярів до навчання, яке розглянуто як систему з трикомпонентною структурою: когнітивний компонент, емоційно-оцінний та поведінковий. Виокремлено чотири типи ставлення учнів початкових класів до навчання: позитивне, нейтральне, амбівалентне, негативне. Експериментально досліджено (277 учнів I - III класів ЗНЗ м. Мелітополь, Запорізька обл.) рівні сформованості когнітивного, емоційно-оцінного та поведінкового компонентів. Встановлено наявність тенденції до збільшення респондентів з нейтральним типом ставлення до навчання з I до IV класів, яке характеризується небажанням знати щось про процес навчання, відсутністю інтересу до навчання; відповідно, збільшується кількість респондентів з амбівалентним типом ставлення, для якого властиві низька ступінь пізнавальної активності, допитливості. Констатовано зростання кількості учнів з низьким рівнем сформованості емоційно-оцінного та поведінкового компонентів. Відзначено кореляційний зв'язок асинхронного розвитку когнітивного, емоційно-оцінного й поведінкового компонентів ставлення молодших школярів до навчання, яке поєднується з негативними проявами вікової динаміки цієї категорії школярів.Системно исследована проблема отношения к учебе, выделены различия в терминологическом поле этого концепта, в исследовании условий, факторов и механизмов, влияющих на развитие такого отношения. Обоснованы теоретические аспекты изучения отношения младших школьников к обучению, которое рассмотрено как система с трехкомпонентной структурой: когнитивный компонент, эмоционально-оценочный и поведенческий. Выделены четыре типа отношения учащихся начальных классов к обучению: положительное, нейтральное, амбивалентное, негативное. Экспериментально исследовано (277 учащихся I - III классов общеобразовательных школ г. Мелитополь, Запорожская обл.) уровни сформированности когнитивного, эмоционально-оценочного и поведенческого компонентов. Установлено наличие тенденции к увеличению респондентов с нейтральным типом отношения к обучению с I до IV классов, характеризующееся нежеланием знать что-нибудь о процессе обучения, отсутствием интереса к учебе; соответственно, увеличивается количество респондентов с амбивалентным типом отношения, для которого свойственны низкая степень познавательной активности, любознательности. Констатирован рост количества учащихся с низким уровнем сформированности эмоционально-оценочного и поведенческого компонентов. Отмечена корреляционная связь асинхронного развития когнитивного, эмоционально-оценочного и поведенческого компонентов отношения младших школьников к обучению, которое сочетается с негативными проявлениями возрастной динамики этой категории школьников.The article is devoted to the problem of the attitude of primary school pupils to learning. The phenomenon of attitude to learning’ was explained, the components and types of primary school pupils’ attitude to learning were determined. Based on the data received, the dynamics of the types of primary school pupils’ attitude to learning was determined. The carried out research has shown than the asynchronous character of the development of cognitive, emotional and evaluative, and behavioral components of primary school pupils’ attitude to learning combines with negative tendencies of age dynamics of this development.
  Повний текст PDF - 449.013 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Гузь Н.
  • Гузь В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Гузь Н. В. Особливості ставлення молодших школярів до навчання / Н. В. Гузь, В. В. Гузь // Наука і освіта. - 2014. - № 6. - С. 35-40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_6_9.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Гузь Володимир Васильович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського