Наукова періодика України Наука і освіта


Барнич О. В. 
Формування морально-творчого компонента особистості учня молодшого шкільного віку (на матеріалі художньої спадщини М. Коцюбинського) / О. В. Барнич // Наука і освіта. - 2014. - № 6. - С. 160-164. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_6_33
На прикладі оповідань "Ялинка", "Маленький грішник" та "Харитя" М. Коцюбинського визначено критерії оцінки художнього твору щодо потенційного впливу на розвиток творчих здібностей особистості учня молодшого шкільного віку та формування ціннісних орієнтирів: емоційно-експресивна насиченість, образність, доступність, морально-етичне наповнення змісту, наявність пізнавального компонента. Виділено та охарактеризовано методи впливу на сприймання дитиною художнього твору: інтегративна єдність систем "слово – зоровий образ", "слово – музичний звук"; актуалізація попереднього досвіду дитини; оптимальна організація прогностичної діяльності; акцентування на деталях матеріалу, що сприймається; стимулювання до співтворчості. Обгрунтовано вплив творчої спадщини ураїнського письменника на розвиток мовленнєво-комунікативних здібностей молодших школярів.На примере рассказов "Елка", "Маленький грешник" и "Харитя" М. Коцюбинского определены критерии оценки художественного произведения относительно потенциального влияния на развитие творческих способностей личности ученика младшего школьного возраста и формирование ценностных ориентиров: эмоционально-экспрессивная насыщенность, образность, доступность, морально-этическое наполнение содержания, наличие познавательного компонента. Выделены и охарактеризованы методы воздействия на восприятие ребенком художественного произведения: интегративное единство систем "слово - зрительный образ", "слово - музыкальный звук"; актуализация предыдущего опыта ребенка; оптимальная организация прогностической деятельности; акцентирование на деталях воспринимаемого материала; стимулирование к сотворчеству. Обосновано влияние творческого наследия известного писателя на развитие рече-коммуникативных способностей младших школьников.The article is devoted to theformation of moral and creative components of the primary school pupil’s personality/ The attention is focused on the analysis of the teacher’s creative heritage with the purpose to define his moral and creative capacity. Analysis of certain compositions was carried out in accordance with the system of selected criteria: emotional and expressive richness; imagery, clarity and relevance of the story issues: accessibility for understanding by a child of primary school age.
  Повний текст PDF - 489.09 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Барнич О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Барнич О. В. Формування морально-творчого компонента особистості учня молодшого шкільного віку (на матеріалі художньої спадщини М. Коцюбинського) / О. В. Барнич // Наука і освіта. - 2014. - № 6. - С. 160-164. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_6_33.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Барнич Оксана Вікторівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського