Наукова періодика України Наука і освіта


Калюжна Ю. І. 
Особливості розвитку творчого потенціалу молодших школярів / Ю. І. Калюжна, Т. А. Яновська // Наука і освіта. - 2014. - № 6. - С. 61-66. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_6_14
Експериментально досліджено вплив мотивації пізнавальної діяльності молодшого школяра на ефективність реалізації його творчої уяви (140 учнів III класів ЗНЗ м. Полтавf). Виявлено наступні мотиваційні компоненти у пізнавальній діяльності дітей: комунікативні, емоційні, мотиви саморозвитку, мотивація, пізнавальні та зовнішні мотиви. Деталізовано діагностичний інструментарій, зокрема розглянуто комплекс вправ, які вимагають реалізації творчого потенціалу, а саме: складання речень з трьох запропонованих слів, "неповні фігури". На основі результатів дослідження за першою методикою виділено три групи дітей: перша – діти з яскраво вираженою мотивацією; друга група – з комунікативною мотивацією; третя – з яскраво вираженою емоційною мотивацією. Результати дослідження за другою методикою виявили найбільшу кількість респондентів з мотивацією досягнення; на другому місці – переважаючою пізнавальною мотивацією; на третьому – емоційною мотивацією. Проаналізовано відмінності у результатах з використання обох методик. Сформовано дві групи чинників, що сприяють розвитку творчого потенціалу: загальні фактори соціального впливу, фактори розвитку пізнавальної сфери творчої особистості і відповідні їм підгрупи особистісних якостей.Экспериментально исследовано влияние мотивации познавательной деятельности младшего школьника на эффективность реализации его творческого воображения (140 учеников III классов средних школ г. Полтава). Выявлены следующие мотивационные компоненты в познавательной деятельности детей: коммуникативные, эмоциональные, мотивы саморазвития, мотивация, познавательные и внешние мотивы. Детализирован диагностический инструментарий, в частности рассмотрен комплекс упражнений, которые требуют реализации творческого потенциала, а именно: составление предложений из трех предложенных слов, "неполные фигуры". На основе результатов исследования по первой методике выделены три группы детей: первая – дети с ярко выраженной мотивацией; вторая группа – с коммуникативной мотивацией; третья – с ярко выраженной эмоциональной мотивацией. Результаты исследования по второй методике обнаружили наибольшее количество респондентов с мотивацией достижения; на втором месте – преобладающей познавательной мотивацией; на третьем – эмоциональной мотивацией. Проанализированы различия в результатах с использованием обеих методик. Сформированы две группы факторов, способствующих развитию творческого потенциала: общие факторы социального влияния, факторы развития познавательной сферы личности и соответствующие им подгруппы личностных качеств.The article is devoted to the study of the cognitive aspects of primary school pupils’ creative potential taking into account its age peculiarities. The specific character of a creative personality and the main opposites of his behavior are considered. The main components of personality’s creative potential are characterized.
  Повний текст PDF - 457.446 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Калюжна Ю.
  • Яновська Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Калюжна Ю. І. Особливості розвитку творчого потенціалу молодших школярів / Ю. І. Калюжна, Т. А. Яновська // Наука і освіта. - 2014. - № 6. - С. 61-66. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_6_14.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського