Наукова періодика України Наука і освіта


Рейдало В. С. 
Педагогічні умови формування методичної компетентності майбутніх викладачів української літератури / В. С. Рейдало // Наука і освіта. - 2014. - № 5. - С. 266-271. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_5_50
Визначено самостійні, взаємопов’язані змістово-часові періоди формування методичної компетентності: професійне самовизначення, професійне становлення, професійна адаптація, в структурі яких виділено компоненти: мотиваційний (інтерес до діяльності, прагнення успіху); емоційний (впевненість, бажання, відповідальність); інтелектуальний (розуміння завдань, обов’язків, знання та вміння); вольовий (зібраність, здатність мобілізуватися, зосередженість, відволікання від дій, що заважають, подолання сумнівів, остраху). Розглянуто педагогічні умови процесу формування методичної компетентності майбутніх фахівців: організація навчально-виховного процесу у ВНЗ на засадах особистісно-зорієнтованого та компетентнісного підходу до навчання; створення нової навчальної програми з "Методики викладання української літератури у вищій школі" та спецкурсу; врахування психолого-педагогічних особливостей студентського віку, особистості студента та його здібностей; реорганізація системи проведення педагогічної практики; науково-методичне забезпечення навчально-виховного процесу; готовність науково-педагогічного складу ВНЗ до навчання та виховання майбутніх фахівців. Обгрунтовано визначені умови, а саме: організація навчально-виховного процесу вищої школи на засадах особистісно-орієнтованого та компетентнісного підходів до навчання. Розроблено навчальні програми з дисципліни "Методика викладання української літератури у вищій школі" та спецкурсу "Методична лабораторія майбутнього викладача української літератури", що враховують основи особистісно-зорієнтованої та компетентнісної освіти. Определены самостоятельные, взаимосвязанные содержательно-временные периоды формирования методической компетентности, в частности: профессиональное самоопределение, профессиональное становление, профессиональная адаптація. Обозначены структурные компоненты: мотивационный (интерес к деятельности, стремление к успеху); эмоциональный (уверенность, желание, ответственность); интеллектуальный (понимание задач, обязанностей, знания и умения); волевой (собранность, способность мобилизоваться, сосредоточенность, отвлечение от ненужных действий, преодоление сомнений, страха). Рассмотрены педагогические условия процесса формирования методической компетентности будущих специалистов: организация учебно-воспитательного процесса в ВУЗ на основе личностно-ориентированного и компетентностного подхода к обучению; создание новой учебной программы по методике преподавания украинской литературы в высшей школе и спецкурса; учета психолого-педагогических особенностей студенческого возраста, личности студента и его способностей; реорганизация системы проведения педагогической практики; научно-методическое обеспечение учебно-воспитательного процесса; готовность научно-педагогического состава ВУЗ к обучению и воспитанию будущих специалистов. Разработаны учебные программы по дисциплине "Методика преподавания украинской литературы в высшей школе" и спецкурс "Методическая лаборатория будущего преподавателя украинской литературы", учитывающие основы личностно-ориентированного и компетентностного образования.In Ukraine, the Masters course is in the process of formation, but its role in the modernization of higher school is great. The main task of the system of methodical training of future teachers of Ukrainian literature is the creation of appropriate conditions in the Masters course for organization the effective training of students. The article examines the problems of pedagogical conditions of formation of methodical competence of future teachers of Ukrainian literature at pedagogical university. In our study, we follow the idea that pedagogical conditions are the combination of external and internal factors of educational process, which on the one hand, ensure the achievement of the students the necessary level of formation of a particular type of professional competence, and the other – enhance the effectiveness of the edu-cational process.The author presents the analysis views of scientistson category "pedagogical conditions" and explains the nature of each of these conditions and offers the ways of implementation in the educational process of higher education.
  Повний текст PDF - 438.632 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Рейдало В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Рейдало В. С. Педагогічні умови формування методичної компетентності майбутніх викладачів української літератури / В. С. Рейдало // Наука і освіта. - 2014. - № 5. - С. 266-271. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_5_50.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Рейдало Віталіна Станіславівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського