Наукова періодика України Наука і освіта


Никончук Н. О. 
Вплив соціального оточення на розвиток здібностей молодших школярів / Н. О. Никончук // Наука і освіта. - 2014. - № 5. - С. 254-260. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_5_48
Проаналізовано вплив різних категорій осіб із найближчого соціального оточення на розвиток здібностей молодших школярів (192 молодші школярі Житомирського міського колегіуму та ЗОШ І - ІІІ ступенів № 35 м. Житомир). Описано засоби оцінювання досягнень учнів початкових класів, тенденції у розвитку здібностей школярів. Визначено орієнтовні напрямки ціннісної підтримки розвитку здібностей дітей у молодшому шкільному віці. На основі результатів дослідження було встановлено, що вплив осіб із найближчого соціального оточення на розвиток здібностей молодших школярів тісно пов’язаний із рівнем їх компетентності у діяльності та характером оцінювання досягнень дітей. Виокремлено чотири категорії осіб, від яких залежать особливості розвитку здібностей учнів початкових класів: індиферентні особи, компетентні особи, особи, які схвалюють вчинки, та референтні особи. Констатовано, що в основу ціннісної підтримки має бути покладена диференційована, особистісно-зорієнтована вербальна оцінка досягнень школярів з боку референтних осіб, зорієнтована на розширення кола цих осіб, які могли б належно поцінувати досягнення учнів.Исследовано влияние разных категорий лиц из ближайшего социального окружения на развитие способностей младших школьников (192 младших школьников Житомирского городского коллегиума и ООШ I - III ступеней № 35 г. Житомир). Представлены средства оценивания достижений учащихся начальных классов, тенденции развития способностей школьников. Определены ориентиры ценностной поддержки развития способностей детей в младшем школьном возрасте. На основании результатов исследования было установлено, что влияние лиц из ближайшего социального окружения на развитие способностей младших школьников тесно связано с уровнем их компетентности в деятельности и характером оценивания достижений детей. Выделены четыре категории лиц, от которых зависят особенности развития способностей учащихся начальных классов: индифферентные лица, компетентные лица, лица, одобряющие поступки, и референтные лица. Констатировано, что в основу ценностной поддержки должна быть положена дифференцированная, личностно-ориентированная вербальная оценка достижений школьников со стороны референтных лиц, ориентированная на расширение круга этих лиц, которые могли бы по достоинству оценить достижения учащихся.Various categories of people influence the development of abilities of primary school pupils. There are a neutral persons, the competent persons or persons, who are praise, and the reference persons. assessment of the achievements by the reference persons contributes most to the development of skills of primary school pu-pils.There are verbal and non-verbal means of evaluation. There are means of appreciation and depreciation. The appreciation, which contains elements compare achievements with the achievements of the children of others, their own previous achieve-ments in this or in other activities, contributes most to the development of skills. We have identified some trends in the devel-opment of abilities of primary school pupils. This trend ofparadoxical inconsistency of reference persons, tendency to a denial of reference and the tendency to avoid open appreciation.Children compare their achievements with the results of their class-mates, trying to imitate the best students to compete with them for primacy. Parents and relatives are often outside the circle of people, who appreciated these skills and satisfy the need for recognition.
  Повний текст PDF - 521.867 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Никончук Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Никончук Н. О. Вплив соціального оточення на розвиток здібностей молодших школярів / Н. О. Никончук // Наука і освіта. - 2014. - № 5. - С. 254-260. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_5_48.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського