Наукова періодика України Наука і освіта


Котлова Л. О. 
Формування конфліктологічної компетентності студентів як чинника їх особистісного розвитку / Л. О. Котлова // Наука і освіта. - 2014. - № 5. - С. 162-168. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_5_31
Охарактеризовано основні складові конфліктологічної компетентності з метою їх розвитку під час навчання студентів: знаннєва, особистісна, практико-технологічна, культурно-онтологічна. На основі проведеного дослідження констатовано рівневий характер процесу становлення конфліктологічної компетенції: низький (деструктивний), який передбачає низький рівень або відсутність знань (наявність загальних уявлень) про техніки вирішення конфлікту; середній (непродуктивний) характеризується проявом інтересу до конфліктологічних знань, здібностями до часткової модифікації наявної системи знань про конструктивне вирішення конфлікту залежно від ситуації; високий (конструктивний) характеризується позитивною ― Я-концепцією, розвинутими рефлексивними здібностями як відносно себе, так і відносно партнера і ситуації в цілому, як результат — наявність антиципованих здібностей (здібності передбачати результат дії).Охарактеризованы основные составляющие конфликтологической компетентности с целью их развития при обучении студентов: знаниевая, личностная, практико-технологическая, культурно-онтологическая. На основе проведенного исследования констатирован уровневый характер процесса становления конфликтологической компетенции: низкий (деструктивный), который предполагает низкий уровень или отсутствие знаний (наличие общих представлений) о техниках разрешения конфликта; средний (непродуктивный) характеризуется проявлением интереса к конфликтологическим знаниям, способностям к частичной модификации существующей системы знаний, конструктивное разрешение конфликта в зависимости от ситуации; высокий (конструктивный) характеризуется положительной Я-концепцией, развитыми рефлексивными способностями как в отношении себя, так и в отношении партнера и ситуации в целом, как результат - наличие способности предвидеть результат действия.Psychological knowledge about the rules and characteristics of conflict-free communication and behavior not only helpsto build constructive interpersonal relationships, but also use the ability to reconstruct the conflict, transform it into an instrument of control and influence. At the present time, when the professional life of every human being becomes increasingly complex, and there are ongoing personal problems, role conflict competence has dramatically increased. However,because of skills of of the modern worker to use the achievements and conclusions of conflictology in their professional activities for the prevention, settlement and the constructive solution of any conflicts depends the fate of a particular person, the whole staff, and even society.
  Повний текст PDF - 426.529 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Котлова Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Котлова Л. О. Формування конфліктологічної компетентності студентів як чинника їх особистісного розвитку / Л. О. Котлова // Наука і освіта. - 2014. - № 5. - С. 162-168. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_5_31.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського