Наукова періодика України Наука і освіта


Дубравська Н. М. 
Відповідальність як риса особистості конкурентноспроможного на ринку освітніх послуг фахівця / Н. М. Дубравська, І. В. Фриз // Наука і освіта. - 2014. - № 5. - С. 130-134. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_5_25
Експериментально досліджено відповідальність як якість особистості конкурентоспроможної на ринку освітніх послуг в контексті готовності відповідати, з інтернальним типом локусу контролю. Виділено такі компоненти відповідальності: комунікативний, вольовий, емоційний та інтелектуальний. Визначено низький, середній та високий рівні сформованості відповідальності. Досліджено, що лише незначна частка студентів має високий прояв відповідальності, третина респондентів – середній, з відповідальністю нестійкою та ситуативною; більшість респондентів мають низький прояв відповідальності. Доведено, що студенти-першокурсники мають вищий прояв компонентів відповідальності, зокрема: когнітивну усвідомленість, предметну продуктивність, астенічну емоційність, операційні труднощі та інструментально-стильові прагнення. У старшокурсників вищий прояв егоцентричної мотивації та суб‘єктивної продуктивності. Обгрунтовано залежність сформованості компонентів відповідальності студентів залежно від терміну навчання у ВНЗ, гендерних проявів компонентів відповідальності студентів. Экспериментально исследована ответственность как качество личности конкурентоспособной на рынке образовательных услуг в контексте готовности отвечать, с интернальным типом локуса контроля. Выделены следующие компоненты ответственности: коммуникативный, волевой, эмоциональный и интеллектуальный. Определены низкий, средний и высокий уровни сформированности ответственности. Доказано, что лишь незначительная часть студентов имеет высокое проявление ответственности, треть респондентов - со средним уровнем неустойчивой и ситуативной ответственности; у большинства респондентов сформирован низкий уровень проявления ответственности. Доказано, что студенты-первокурсники имеют высшее проявление компонентов ответственности, в частности: когнитивную осознанность, предметную производительность, астеническую эмоциональность, операционные трудности и инструментально-стилевые стремления. Обоснована зависимость сформированности компонентов ответственности студентов в зависимости от срока обучения в ВУЗ, гендерных проявлений компонентов ответственности студентов.The article on the theoretical and empirical levels studied peculiarities of formation responsibility for future teachers as a factor in their marketability in professional activities. Consideration of liability components showed that the highest expression in the studied component is cognitive awareness, that young people well enough understand the value of responsibility, sociologically motivated, while dynamic component is much smaller values that points to certain hesitancy of students and frequent refusal of implementation of difficult and demanding applications. High values of regulatory externalities point to a passivity of students while performing responsibility cases and its manifestations depending on other people and external circumstances. Comparative analysis of gender-specific characteristics of liability components found the tendency to a higher manifestation of the different components in girls.
  Повний текст PDF - 704.908 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Дубравська Н.
  • Фриз І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Дубравська Н. М. Відповідальність як риса особистості конкурентноспроможного на ринку освітніх послуг фахівця / Н. М. Дубравська, І. В. Фриз // Наука і освіта. - 2014. - № 5. - С. 130-134. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_5_25.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського