Наукова періодика України Наука і освіта


Бутузова Л. П. 
Особистісний профіль усвідомлюваної саморегуляції поведінки майбутніх педагогів / Л. П. Бутузова, Н. І. Сидоренко // Наука і освіта. - 2014. - № 5. - С. 116-121. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_5_22
Визначено особистісні кореляти формування свідомої саморегуляції (179 студентів I - V курсів Житомирського державного університету імені Івана Франка). Проаналізовано результати кореляційного аналізу, проведеного в групі студентів I курсу з високим рівнем саморегуляції. Засвідчено наявність тенденції залежності рівня свідомої саморегуляції з показниками, що характеризують боязкість/сміливість; в групі студентів I курсу з низьким рівнем саморегуляції виявлено, що значимими тут виявляються інші взаємозв‘язки. Показано, що в групі студентів II курсу з високим рівнем саморегуляції загальний показник свідомої саморегуляції значимо корелює з показниками, що характеризують рівень замкнутості/товариськості. Зауважено, що показники загальної саморегуляції та оцінювання в групі студентів III курсу з високим рівнем саморегуляції результатів виявляють від‘ємні зв‘язки. Показано рівні кореляції показника свідомої саморегуляції довільної активності з показником регуляторної автономії в групі студентів IV курсу з високим рівнем саморегуляції. Виділено особистісні якості студентів означених курсів ВНЗ: напруженість першо- та другокурсників; екстернальність у галузі невдач другокурсників, незалежно від рівня саморегуляції; висока нормативність поведінки та мотивація досягнень мети четвертокурсників з високим рівнем саморегуляції; напруженість п‘ятикурсників з високим рівнем саморегуляції, інтернальність та впевненість у собі п‘ятикурсників з низьким рівнем саморегуляції.Определены личностные корреляты формирования сознательной саморегуляции (179 студентов I - V курсов Житомирского государственного университета им. И. Франко). Проанализированы результаты корреляционного анализа, проведенного в группе студентов I курса с высоким уровнем саморегуляции. Констатировано наличие тенденции зависимости сознательной саморегуляции от показателей, характеризующих робость, смелость; в группе студентов I курса с низким уровнем саморегуляции обнаружено, что значимыми для них оказываются другие взаимосвязи. В группе студентов II курса с высоким уровнем саморегуляции общий показатель сознательной саморегуляции значимо коррелирует с показателями, характеризующими уровень замкнутости/товарищества. Отмечено, что показатели общей саморегуляции процесса оценки в группе студентов III курса с высоким уровнем саморегуляции результатов проявляют отрицательные связи. Исследованы уровни корреляции показателей сознательной саморегуляции произвольной активности и показателей регуляторной автономии в группе студентов IV курса с высоким уровнем саморегуляции. Выделены личностные особенности студентов указанных курсов ВУЗ: напряженность перво- и второкурсников; экстернальность в области неудач второкурсников, независимо от уровня саморегуляции; высокая нормативность поведения и мотивация достижений студетов старших курсов с высоким уровнем саморегуляции; напряженность пятикурсников с высоким уровнем саморегуляции, интернальность и уверенность в себе пятикурсников с низким уровнем саморегуляции.This article describes the personality correlates of conscious self-regulation of behavior of students-teachers. Characterized per-sonality traits ofmanifestations of behavior at different stages of professional training in high school. It is shown that the individual system of self-regulation integrates the personality variables of a differentlevel, linking perceivedand unperceivedin a personality sphere. At the same time individual self-regulation will mediate influence on activity of personality variables executing different functional roles in the integral process of adjusting arbitrary activity of man. Among the personality descriptions directly or mediated related to forming of high level of conscious self-regulation of arbitrary activity was selected adequacy of estimation of own possibilities, emotional stability, practicality, honesty, initiative, diplomatic, tension, reserve, unsociability, inclination to hide the senses.
  Повний текст PDF - 417.844 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Бутузова Л.
  • Сидоренко Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Бутузова Л. П. Особистісний профіль усвідомлюваної саморегуляції поведінки майбутніх педагогів / Л. П. Бутузова, Н. І. Сидоренко // Наука і освіта. - 2014. - № 5. - С. 116-121. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_5_22.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Сидоренко Наталія Іванівна (філологічні науки)
  • Сидоренко Наталія Іванівна (психологічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського