Наукова періодика України Наука і освіта


Койчева Т. І. 
Роль педагогічного університету у розвитку сучасного суспільства / Т. І. Койчева // Наука і освіта. - 2014. - № 1. - С. 94-99. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_1_21
Проаналізовано розвиток університету як освітнього закладу, розглянуто спільні риси і функції діяльності університетів різних країн, у тому числі педагогічних. Наведено відмінності сучасних інноваційних і дослідницьких університетів. Висвітлено базові принципи класичної ідеї університету – державна підтримка університету за умов збереження ним статусу відносної автономії; ідея академічної свободи в дослідженні і навчанні як основоположна; дослідження і навчання як сутність освіти; активне включення викладачів і студентів у суспільне життя; етичне обгрунтування гідності знання і вченості. Визнано, що ситуація, яка склалася сьогодні у світовій спільності, має ряд спільних рис. Охарактеризовано спільні риси сучасних інноваційних університетів. Зауважено, що університети стоять перед потребою формування складної організаційної культури, що поєднує традиційну культуру вільної кооперації професіоналів та культури високо продуктивних і рентабельних фабрик мислення. За умов глобалізації університет як освітній і соціокультурний заклад набуває все нових якостей і нових рис, завданням якого стає підтримка живого різноманітного мислення, а не його форм.Проанализировано развитие университета как образовательного учреждения, рассмотрены общие черты и функции деятельности университетов разных стран, в том числе педагогических. Приведены отличия современных инновационных и исследовательских университетов. Освещены базовые принципы классической идеи университета - государственная поддержка университета при сохранении им статуса относительной автономии; идея академической свободы в исследовании и обучении как основополагающая; исследования и обучение как сущность образования; активное включение преподавателей и студентов в общественную жизнь; этическое обоснование достоинства знания и учености. На основании разностороннего анализа деятельности университетов различных стран и континентов признано, что ситуация, сложившаяся сегодня в мировой общности, имеет ряд общих черт. Охарактеризованы общие черты современных инновационных университетов. Замечено, что университеты стоят перед необходимостью формирования сложной организационной культуры, сочетающей традиционную культуру свободной кооперации профессионалов и культуру высокопроизводительных и рентабельных фабрик мышления. В условиях глобализации университет как образовательное и социокультурное заведение приобретает все новые качества и новые черты, задачей которого становится поддержка живого разнообразного мышления, а не его форм.Analyzes the development of the university as an educational institution, considered common features and functions of the universities of different countries, including teachers. Are the differences between modern and innovative research universities. Presented the basic principles of the classical idea of the university – government support for university status while maintaining their relative autonomy; the idea of academic freedom in research and teaching as a key; research and teaching as the essence of education; active involvement of teachers and students in public life; ethical justification for the dignity of knowledge and scholarship. On the basis of comprehensive analysis of the universities in different countries and continents recognized that the situation that has developed today in the world community has a number of similarities, characterized similarities modern innovative universities. It’s observed that universities face the need to develop complex organizational culture, combining traditional culture of free cooperation of professionals and high-performance culture and profitable factories thinking. In the context of globalization and the university as an educational institution gaining sociocultural new quality and new features, whose task becomes live support diverse thinking, not its forms.
  Повний текст PDF - 409.962 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Койчева Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Койчева Т. І. Роль педагогічного університету у розвитку сучасного суспільства / Т. І. Койчева // Наука і освіта. - 2014. - № 1. - С. 94-99. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_1_21.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Койчева Тетяна Іванівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського