Наукова періодика України Наука і освіта


Сергеева А. В. 
Особенности трансформации интегральной идентичности личности в процессе учебно-тренинговых занять / А. В. Сергеева // Наука і освіта. - 2013. - № 7. - С. 265-269. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_7_61
Обоснована актуальность проведения теоретико-эмпирического исследования особенностей трансформации компонентов интегральной идентичности будущих психологов в процессе их обучения на учебно-тренинговых занятиях (УТЗ). Раскрыта суть понятий «трансформация идентичности» и «интегральная идентичность личности». В ходе проведения эмпирического исследования доказана целесообразность применения активных методов обучения и социально-психологических тренингов при подготовке специалистов и охарактеризованы принципы деятельности разработанных УТЗ, направленных на развитие интегральной идентичности будущих психологов. На основании сравнения результатов, полученных до и после проведения комплекса УТЗ, сделаны выводы, что интегральная идентичность личности является иерархически сложным психическим явлением и имеет закономерную специфику трансформации каждого из ее уровней; в процессе интенсивного переобучения (УТЗ) происходит трансформация формально-динамического, содержательно-личностного и частично социально-императивного уровней интегральной идентичности личности; при проведении УТЗ происходят как положительные, так и отрицательные трансформации и, как следствие, изменяется вся конфигурация интегральной идентичности. Определены направления дальнейшего научного поиска.Обгрунтовано актуальність проведення теоретико-емпіричного дослідження особливостей трансформації компонентів інтегральної ідентичності майбутніх психологів у процесі їх навчання на навчально-тренінгових заняттях (НТЗ). Розкрито суть понять «трансформація ідентичності» та «інтегральна ідентичність особистості». У ході проведення емпіричного дослідження доведено доцільність застосування активних методів навчання і соціально-психологічних тренінгів під час підготовки фахівців та охарактеризовано принципи діяльності розроблених НТЗ, спрямованих на розвиток інтегральної ідентичності майбутніх психологів. На підставі порівняння результатів, одержаних до і після проведення комплексу НТЗ, зроблено висновки, що інтегральна ідентичність особистості є ієрархічно складним психічним явищем і має закономірну специфіку трансформації кожного з її рівнів; у процесі інтенсивного перенавчання (НТЗ) відбувається трансформація формально-динамічного, змістовно-особистісного та частково соціально-імперативного рівнів інтегральної ідентичності особистості; під час проведення НТЗ відбуваються як позитивні, так і негативні трансформації і, як наслідок, змінюється вся конфігурація інтегральної ідентичності. Визначено напрямки подальшого наукового пошуку.The term «transformation of identity» is rather new and it means conversion, restructuring of identity under the influence of external and internal factors. So, this term refers to the rapid change and design of the identificational structures under the influence of psychological and social factors, including instability and indetermination of a social order, social and cultural changes, professional activity and crisis of identity. In other words transformation is becoming of personality's identity in the process of change (self-construction) of identificational structures, which are characterized by certain stages and certain conditions of socialization. The article is a theoretical and empiric experience of students' integral identity. The empiric research of the integral identity in context of the wide spectrum of personality's characteristics showed the existence of significant combinations between indices of identity and factors of personality.
  Повний текст PDF - 564.264 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Сергеева А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Сергеева А. В. Особенности трансформации интегральной идентичности личности в процессе учебно-тренинговых занять / А. В. Сергеева // Наука і освіта. - 2013. - № 7. - С. 265-269. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_7_61.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського