Наукова періодика України Наука і освіта


Головська І. Г. 
Психологічні умови розвитку педагогічного спілкування / І. Г. Головська, Т. Ю. Ушакова // Наука і освіта. - 2013. - № 7. - С. 229-233. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_7_53
Актуалізовано вирішення проблеми створення психологічних умов для розвитку педагогічного спілкування. З метою визначення рівня педагогічного такту й особливостей розвитку навичок педагогічного спілкування у майбутніх учителів здійснено теоретичний аналіз цих питань. Визначено поняття «педагогічне спілкування» як професійне спілкування викладача з учнем у цілісному педагогічному процесі. За результатами дослідження процесу педагогічної взаємодії виокремлено елементи його структури: моделювання, організація, керівництво й аналіз спілкування. Класифіковано й охарактеризовано стилі педагогічного спілкування в залежності від продуктивності виховного впливу, особливу увагу зосереджено на понятті «індивідуальний стиль педагогічного спілкування» і на його формуванні в процесі педагогічної діяльності. Підкреслено роль педагогічної культури педагога як однієї з найважливіших складових формування гармонійних відносин у системі «вчитель - учень» і уникнення труднощів у спілкуванні. На підставі аналізу показників рівня педагогічного такту й особливостей розвитку навичок педагогічного спілкування у майбутніх учителів зроблено висновок про домінування рефлексивно-перцептивних навичок спілкування. Запропоновано рекомендації для практичного розвитку педагогічного спілкування.Актуализировано решение проблемы создания психологических условий для развития педагогического общения. С целью определения уровня педагогического такта и особенностей развития навыков педагогического общения у будущих учителей осуществлен теоретический анализ этих вопросов. Определено понятие «педагогическое общение» как профессиональное общение преподавателя с учеником в целостном педагогическом процессе. В результате исследования процесса педагогического взаимодействия выделены элементы его структуры: моделирование, организация, руководство и анализ общения. Классифицированы и охарактеризованы стили педагогического общения в зависимости от продуктивности воспитательного влияния, особое внимание сосредоточено на понятии «индивидуальный стиль педагогического общения» и на его формировании в процессе педагогической деятельности. Подчеркнута роль педагогической культуры педагога как одной из важнейших составляющих формирования гармоничных отношений в системе «учитель – ученик» и избегания трудностей в общении. На основании анализа показателей уровня педагогического такта и особенностей развития навыков педагогического общения у будущих учителей сделан вывод о доминировании рефлексивно-перцептивных навыков общения. Предложены рекомендации для практического развития педагогического общения.The article deals with a problem of creating psychological conditions for the development of pedagogical communication. The theoretical analysis of the problems of pedagogical tact and communication is carried out in the article. With help of different methods the analysis of future teachers' pedagogical skills and tact formation is performed and practical recommendations for the development of the pedagogical communication are proposed. This issue is relevant for psychologists because of its improper study in practical sense, the absence of certain means of formation and development of pedagogical communication culture. With help of communication a teacher creates a complex system of educational relationships that promote an effective training of children.
  Повний текст PDF - 418.167 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Головська І.
  • Ушакова Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Головська І. Г. Психологічні умови розвитку педагогічного спілкування / І. Г. Головська, Т. Ю. Ушакова // Наука і освіта. - 2013. - № 7. - С. 229-233. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_7_53.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського