![]() | Наукова періодика України | ![]() | Наука і освіта |
Головская И. Г. Возникновение синдрома выгорания на ранних этапах профессионального становления личности / И. Г. Головская, А. С. Далакова // Наука і освіта. - 2013. - № 7. - С. 224-229. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_7_52 С целью повышения качества профессиональной подготовки специалистов изучены исследования проблемы возникновения и особенностей проявления синдрома выгорания на ранних этапах профессионального становления личности в процессе обучения в ВУЗ. Рассмотрены некоторые существующие периодизации профессионального становления личности и установлено, что процесс профессионального развития личности заключается в последовательной смене определенных стадий. Переход от одной профессиональной стадии к другой может сопровождаться кризисами профессионализма, преодоление которых может стать как стимулом для развития личности, так и оказать негативное влияние на нее, которое приводит к возникновению синдрома выгорания. Проанализированы особенности проявления выгорания на этапах, соответствующих юношескому возрасту, как наиболее значимые с точки зрения профилактики и коррекции этого синдрома. Как показывают результаты исследования, синдром выгорания возникает не только в период профессиональной деятельности, но и на более ранних этапах профессионального становления личности, что свидетельствует о его взаимосвязи с юношеским возрастом. Отмечено, что данный возрастной период является наиболее благоприятным для проведения психологических и психокоррекционных мероприятий, предупреждающих возникновение синдрома выгорания, с учетом характерных для этого возраста психологических особенностей. Определены направления дальнейших исследований.З метою підвищення якості професійної підготовки фахівців вивчено дослідження проблеми виникнення та особливостей прояву синдрому вигорання на ранніх етапах професійного становлення особистості в процесі навчання у ВНЗ. Розглянуто деякі існуючі періодизації професійного становлення особистості та встановлено, що процес професійного розвитку особистості полягає в послідовній зміні певних стадій. Перехід від однієї професійної стадії до іншої може супроводжуватися кризами професіоналізму, подолання яких може стати як стимулом для розвитку особистості, так і мати негативний вплив на неї, який призведе до появи синдрому вигорання. Проаналізовано особливості прояву вигорання на етапах, що відповідають юнацькому віку, як найбільш значущі з точки зору профілактики та корекції цього синдрому. Як показують результати дослідження, синдром вигорання виникає не тільки в період професійної діяльності, але і на більш ранніх етапах професійного становлення особистості, що свідчить про його взаємозв'язок з юнацьким віком. Зазначено, що цей віковий період є найбільш сприятливим для проведення психологічних і психокорекційних заходів, що попереджують виникнення синдрому вигорання, з урахуванням характерних для цього віку психологічних особливостей. Визначено напрями подальших досліджень.The article is devoted to the study of burnout syndrome at youthful age. The key psychological characteristics of youthful age are determined. Series of professional periodization of personality formation and characteristics of symptoms of burnout in the early stages of professionalization are considered. The syndrome of burnout can be a result of a regressive stage of personality's professional development or a destructive way of solving the professional conflict, which occurs in the transition from one professional stage to another one. This syndrome occurs not only in the period or professional activity, but also at early stages of professional becoming, and that relates it to the youth age. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Головская И. Г. Возникновение синдрома выгорания на ранних этапах профессионального становления личности / И. Г. Головская, А. С. Далакова // Наука і освіта. - 2013. - № 7. - С. 224-229. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_7_52.![]() |
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |