Наукова періодика України Наука і освіта


Дишель О. В. 
Використання впливу інформаційно-психологічних факторів для формування в особистості емоції страху / О. В. Дишель // Наука і освіта. - 2013. - № 7. - С. 40-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_7_10
У межах проведення дослідження інформаційно-психологічного впливу, який доноситься до людей через продукцію ЗМІ, надано визначення терміну «інформаційно-психологічний вплив», виокремлено його види (психогенний, нейролінгвістичний, психоаналітичний, психотронний, психотропний) та визначено особливості та причини впливу інформаційно-психологічних факторів на формування у особистості емоції страху. Показано, що створення продукції ЗМІ з використанням в її змісті трьох категорій подразників, що викликають реакцію страху - різного роду погрози та каліцтва, спотворення природних форм, сприйняття небезпеки та страху через досвід інших людей, - дозволяє впливати на людей і викликати у них емоції страху. Додатковими критеріями ефективності виробництва інформаційної продукції лякливого змісту є рівень когнітивного розвитку та вік. Відзначено, що використання продукції ЗМІ, яка викликає негативні емоції, зокрема емоції страху, має бути піддано суворій громадській критиці. Проте в деяких областях залякування може бути використане як метод для запобігання антисоціальних дій. Визначено перспективи подальших досліджень.В рамках проведения исследования информационно-психологического воздействия, которое доносится до людей через продукцию СМИ, дано определение термина «информационно-психологическое воздействие», выделены его виды (психогенный, нейролингвистический, психоаналитический, психотронный, психотропный) и определены особенности и причины влияния информационно-психологических факторов на формирование у личности эмоции страха. Показано, что создание продукции СМИ с использованием в ее содержании трех категорий раздражителей, вызывающих реакцию страха – разного рода угрозы и увечья, искажения естественных форм, восприятие опасности и страха через опыт других людей, – дает возможность влиять на людей и вызвать у них эмоции страха. Дополнительными критериями эффективности производства информационной продукции пугающего содержания являются уровень когнитивного развития и возраст. Отмечено, что использование продукции СМИ, которая вызывают негативные эмоции, в частности эмоции страха, должно быть подвергнуто суровой общественной критике. Однако в некоторых областях запугивание может быть использовано в качестве метода для предотвращения антисоциальных действий. Определены перспективы дальнейших исследований.Features of informational and psychological factors influence on the formation of individual's emotion of fear is analyzed the role of means of mass communication in this process, cognitive, age and gender conditions of their successfulness and also a historical experience of their application are determined. In the content of means of mass communication there are three categories of provocative that cause the reaction of fear, they are threat and mutilation, deformation of natural forms, perception of fear through other people's experience. Consideration and application of these points by creating information production gives an opportunity to influence people and cause their emotions of fear. The additional criteria of effectiveness of media production of frightening content are the level of cognitive development and age. Using mass media products that cause negative emotions, for example, emotions of fear, needs a severe public critics. Nevertheless, there are some areas where frightening can be used as a method for preventing antisocial actions.
  Повний текст PDF - 495.886 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Дишель О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Дишель О. В. Використання впливу інформаційно-психологічних факторів для формування в особистості емоції страху / О. В. Дишель // Наука і освіта. - 2013. - № 7. - С. 40-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_7_10.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського