Наукова періодика України Наука і освіта


Стрига Е. В. 
Ролі викладача вищого навчального закладу / Е. В. Стрига // Наука і освіта. - 2013. - № 5. - С. 48-50. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_5_15
Зазначено, що в контексті формування єдиного європейського навчального простору у сучасних викладачів виникає потреба в досягненні нового рівня результативності, підвищенні рівня загальної та професійної культури. З’ясовано тенденції, які мають суттєвий вплив на характер професійної діяльності викладача ВНЗ. Зауважено, що сучасний стан освіти характеризується зміною «знаннєвого» підходу (передача викладачем знань студентам) на «компетентнісний» (формування у студентів певних компетенцій). Аргументовано необхідність виконання викладачем функції формування компетенції студента в галузі безперервної освіти та самоосвіти. Друга роль сучасного викладача пов’язана з його науковою діяльністю, підвищенням власної наукової кваліфікації та керівництвом науковою діяльністю студентів. Третя роль викладача вищої школи обумовлена необхідністю формування у студентів соціально-особистісних компетенцій (особистісної, комунікативної та інформаційної). Також виявлено такі ролі викладача, як роль організатора орієнтованої на практику діяльності студентів, як суб’єкта міжнародної освітньої та наукової співпраці, як ланки цілісного професорсько-викладацького складу, як суб’єкта інноваційного процесу, який перетворює наукове знання в інновації.Отмечено, что в контексте формирования единого европейского образовательного пространства у современных преподавателей возникает потребность в достижении нового уровня результативности, повышения уровня общей и профессиональной культуры. Выяснены тенденции, которые имеют существенное влияние на характер профессиональной деятельности преподавателя ВУЗ. Отмечено, что современное состояние образования характеризуется заменой «подхода знаний» (передача преподавателем знаний студентам) на «подход компетенций» (формирование у студентов определённых компетенций). Аргументирована необходимость выполнения преподавателем функции формирования компетенции студента в сфере непрерывного образования и самообразования. Вторая роль современного преподавателя связана с его научной деятельностью, повышением собственной научной квалификации и руководством научной деятельностью студентов. Третья роль преподавателя высшей школы обусловлена необходимостью формирования у студентов социально-личностных компетенций (личностной, коммуникативной, информационной). Также определены такие роли преподавателя, как роль организатора ориентированной на практику деятельности студентов, как субъекта международного сотрудничества в сфере науки и образования, как звена целостного профессорско-преподавательского состава, как субъекта инновационного процесса, который превращает научные знания в инновации.Noted that in the context of a unified European educational space modern teachers need to achieve a new level of performance, improving general and professional culture. Clarified trends that have a significant impact on professional activities of university teachers. Noted that the current state of education is characterized by substituting "knowledge approach" (teacher knowledge transfer students) to "competence approach" (formation of students' specific competencies). Argued the necessity of performing the functions of formation of student competence in continuing education and self-education. The second role of the modern teachers is related to their research activities, increasing of their own scientific skills and controling the research activities of students. The third role of high school teacher due to the need to develop students' social and personal competencies (personal, communication, information). Also identified such teacher's roles as the role of organizer of students activity focused on the practice, as a subject of international cooperation in science and education, as an integral part of academic staff, as the person of the innovation process, which transforms scientific knowledge into innovation.
  Повний текст PDF - 463.47 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Стрига Е.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Стрига Е. В. Ролі викладача вищого навчального закладу / Е. В. Стрига // Наука і освіта. - 2013. - № 5. - С. 48-50. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_5_15.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Стрига Елеонора Вячеславівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського