Наукова періодика України Наука і освіта


Сидорук О. Ю. 
Формирование интерактивной компетентности у будущих преподавателей иностранного языка / О. Ю. Сидорук // Наука і освіта. - 2013. - № 5. - С. 44-47. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_5_14
Исследованы некоторые аспекты проблемы формирования интерактивной компетентности будущих преподавателей иностранного язика. Отмечены существенные различия в понимании этого сложного лингвопсихического явления зарубежными и отечественными исследователями: первые трактуют ее в аспекте взаимодействия с коммуникативной компетентностью и как герменевтико-аналитическую, вторые – как интегративно-коммуникативную субстанцию. Автором статьи этот конструкт рассмотрен как процесс владения системой знаний в области педагогического взаимодействия и понимания роли основных педагогических субъектов. Выделены составляющие структуры этой компетентности. Констатирована необходимость применения в обучении студентов когнитивно-деятельностного подхода в основе которого лежат принципы коммуникативно-когнитивной направленности, функциональности, комплексности усвоения знаний, компаративности, диалогичности и принцип личностной ориентированности.Досліджено деякі аспекти проблеми формування інтерактивної компетентності майбутніх викладачів іноземної мови. Відзначено істотні відмінності в розумінні цього складного лінгвопсихічного феномена зарубіжними та вітчизняними дослідниками: перші трактують її в аспекті взаємодії з комунікативною компетентністю і як герменевтико-аналітичну, другі – як інтегративно-комунікативну субстанцію. Автором статті цей конструкт розглянуто як процес володіння системою знань у сфері педагогічної взаємодії та розуміння ролі основних педагогічних суб'єктів. Виділено складові структури цієї компетентності. Констатовано необхідність застосування в навчанні студентів когнітивно-діяльнісного підходу, в основі якого лежать принципи: комунікативно-когнітивної спрямованості, функціональності, комплексності засвоєння знань, компаративності, діалогічності та особистісної орієнтованості.The article analyzes the notion and the basic components of “interactive competence”; ascertains approaches to the process of forming future foreign language teachers’ interactive competence.Уточнена сущность понятия «интерактивная компетентность» как интегративного личностного образования, основанного на совокупности компетенций, позитивного опыта и ценностных ориентаций, необходимых для эффективного педагогического взаимодействия. С этой целью прослежена трактовка понятия в работах зарубежных и отечественных учёных, выделены и систематизированы составляющие структуры компетентности, которая предполагает как теоретическую, так и практическую готовность педагога к деятельности. Представлены подходы, применение которых в обучении обеспечивает результативность формирования интерактивной компетенции у студентов (когнитивно-деятельностный, коммуникативный, социокультурный и лингводидактический).Уточнено сутність поняття «інтерактивна компетентність» як інтегративного особистісного утворення, заснованого на сукупності компетенцій, позитивного досвіду та ціннісних орієнтацій, необхідних для ефективної педагогічної взаємодії. З цією метою простежено трактування поняття в роботах зарубіжних та вітчизняних вчених, виділено й систематизовано складові структури компетентності, яка передбачає теоретичну й практичну готовність педагога до діяльності. Розглянуто підходи, застосування яких у навчанні забезпечує результативність формування інтерактивної компетенції у студентів (когнітивно-діяльнісний, комунікативний, соціокультурний та лінгводидактичний).Refined essence of the concept of "interactive competence" as an integrative personal education, based on a set of competencies, positive experiences and values needed for effective pedagogical interaction. To this end, was traced interpretation of the concept in the works of foreign and domestic scientists, structure components of competence were identified and systematized, which involves both theoretical and practical preparedness of the teacher to work. Approaches which applying in the education provides effective forming of students interactive competence (cognitive-activity, communicative, sociocultural, linguistic-didactic).
  Повний текст PDF - 501.202 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Сидорук О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Сидорук О. Ю. Формирование интерактивной компетентности у будущих преподавателей иностранного языка / О. Ю. Сидорук // Наука і освіта. - 2013. - № 5. - С. 44-47. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_5_14.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського