Наукова періодика України Наука і освіта


Кисельова О. І. 
Проблема вимірювання знань в системі педагогічної методології / О. І. Кисельова // Наука і освіта. - 2013. - № 5. - С. 32-36. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_5_10
Зазначено, що сучасна система педагогічного контролю, яка побудована переважно на нормативному тестовому контролі знань, часто позбавлена об’єктивності. Оскільки оцінювання знань спрямоване на забезпечення достатньої якості освіти, наведено визначення якості освіти як відповідності процесу, результату і самій освітній системі, меті, потребам і соціальним стандартам освіти. Вимірювання в педагогіці визначено як процес відображення числами рівнів прояву якостей особистості або знань, умінь і навичок, а також як практичну освітню діяльність з метою одержання об’єктивних й інформативних оцінок рівня поточної та підсумкової успішності. Розглянуто методологічне обґрунтування якості педагогічних вимірювань, сутність теоретичного та практичного рівнів розробки проблем вимірювань. Простежено історичний розвиток досліджень з питань педагогічного вимірювання у вітчизняній та іноземній науковій літературі.Отмечено, что современная система педагогического контроля, построенная преимущественно на нормативном тестовом контроле знаний, часто лишена объективности. Поскольку оценивание знаний направлено на обеспечение достаточного качества образования, дано определение качества образования как соответствия процессу, результату и самой образовательной системе, цели, потребностям и социальным стандартам образования. Измерение в педагогике определено как процесс отображения числами уровней проявления качеств личности или знаний, умений и навыков, а также как практическую образовательную деятельность с целью получения объективных и информативных оценок уровня текущей и итоговой успеваемости. Рассмотрены методологическое обоснование качества педагогических измерений, сущность теоретического и практического уровней разработки проблем измерений. Прослежено историческое развитие исследования вопросов педагогического измерения в отечественной и иностранной научной литературе.Was noted that the current system of pedagogical control, built mainly on the regulatory test control of knowledge, often devoid of objectivity. Since the knowledge measuring is aimed at ensuring an adequate quality of education, the definition of quality of education was given as a correspondence with process, result and the educational system at all, goals, needs and social standards of education. Measurement in pedagogy is defined as the process of numeric displaying of personality traits levels or manifestations of knowledge and skills, as well as practical educational activities in order to obtain objective and informative assessments of the current and final academic performance. The methodological study of educational measurement quality, the essence of the theoretical and practical levels of development of measurement problems were examined. The historical development of research on educational measurement was traced in domestic and foreign literature.
  Повний текст PDF - 396.974 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Кисельова О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Кисельова О. І. Проблема вимірювання знань в системі педагогічної методології / О. І. Кисельова // Наука і освіта. - 2013. - № 5. - С. 32-36. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_5_10.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Кисельова Ольга Ігорівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського