Наукова періодика України Наука і освіта


Долинський Б. Т. 
Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх учителів до здо-ров’язбережувальної діяльності з учнями молодших класів / Б. Т. Долинський // Наука і освіта. - 2013. - № 4. - С. 115-117. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_4_32
Теоретично обгрунтовано й експериментально апробовано педагогічні умови підготовки майбутніх учителів початкової школи до формування здоров'язбережувальних навичок і вмінь у молодших школярів (забезпечення позитивної мотивації студентів на здійснення здоров'язбережувальної діяльності з учнями початкової школи у навчально-виховній діяльності, взаємозв'язок валеологічної освіти з дисциплінами гуманітарного, соціально-економічного, природно-наукового, професійного та практичного циклів фазової підготовки майбутніх учителів початкової школи, насичення процесу їх підготовки інтерактивними методами навчання, спрямованими на формування цих навичок і вмінь, залучення їх до фізкультурно-оздоровчої та спортивно-ігрової діяльності). Розроблено експериментальну модель досліджувальної підготовки.Висвітлено питання освіти в галузі здоров'я, подано теоретичне обгрунтування здоров'язбережувальної діяльності (ЗЗД) майбутніх учителів початкової школи. Визначено види діяльності майбутніх учителів, спрямованих на збереження і зміцнення здоров'я. Розроблено класифікацію здоров'язбережувальних навичок (ЗЗН) і вмінь, які формуються в молодшому шкільному віці. Проаналізовано педагогічні умови підготовки майбутніх учителів початкової школи до формування ЗЗН і вмінь у молодших школярів. Описано експериментальну модель і розкрито змістовий аспект їх підготовки до здійснення ЗЗД в майбутній професійній діяльності.Розглянуто підходи до визначення методології, зафіксовано авторське розуміння методології як структури процедур дослідження, їх послідовності, побудови знання, отриманого внаслідок застосування цих процедур. На підставі аналізу наукової літератури визначено та розкрито зміст методологічних підходів, на яких грунтуватиметься процес підготовки майбутніх учителів початкових класів до здоров’язберігальної діяльності: аксіологічного, системного, особистісно-діяльнісного та культурологічного.Рассмотрены подходы к определению методологии, зафиксировано авторское понимание методологии как структуры процедур исследования, их последовательности, построения знания, полученного вследствие применения этих процедур. На основании анализа научной литературы вычленена и раскрыта суть методологических подходов, на которых базируется процесс подготовки будущих учителей начальных классов к здоровьесберегающей деятельности: аксиологического, системного, личностно-деятельностного, культурологического.Were studied the approaches to definition of methodology, recorded author's understanding of methodology as the structure of research procedures, their sequence, construction of knowledge obtained from the use of these procedures. Based on the analysis of scientific literature singled out and disclosed the essence of methodological approaches that underpin the process of preparing of future elementary school teachers to health-saving activity: axiological, systematic, personality and activity oriented approach, culturological.
  Повний текст PDF - 387.713 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Долинський Б.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Долинський Б. Т. Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх учителів до здо-ров’язбережувальної діяльності з учнями молодших класів / Б. Т. Долинський // Наука і освіта. - 2013. - № 4. - С. 115-117. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_4_32.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Долинський Борис Тимофійович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського