Наукова періодика України Наука і освіта


Бринза І. В. 
Співвідношення між показниками екзистанційних ресурсів та переживанням самотності в юнацькому віці / І. В. Бринза, В. Б. Бедан // Наука і освіта. - 2013. - № 4. - С. 7-10. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_4_3
Розглянуто феномен самотності з позиції екзистенціально-гуманістичного підходу як позитивний ресурс, одну з фундаментальних умов особистісного розвитку та критеріїв особистісної зрілості. Визначено, що в юнацькому віці переживання самотності пов’язане з відстоюванням людиною права на власне унікальне та неповторне існування, самостійним вирішенням питань екзистенціального характеру (свободи, сенсу, віри, відповідальності та ін.). В ході емпіричного дослідження встановлено зворотні кореляційні зв’язки між показниками екзистанційних ресурсів і самотності, що свідчить про зумовленість виникнення переживання самотності недостатністю екзистанційних ресурсів особистості. З’ясовано, що в самотньої молоді 16 - 17-ти років спостерігається втрата ресурсів «сенсу» та «віри», але ресурси «милосердя», «свободи» й «прийняття» дозволяють їм справлятися з негативними переживаннями. Виявлено, що для групи не самотньої молоді означеного віку провідними ресурсами є «сенс» і «свобода», а задіяними ресурсами є «віра» та «прийняття».Рассмотрен феномен одиночества с позиции экзистенциально-гуманистического подхода как позитивный ресурс, один из фундаментальных условий личностного развития и критериев личностной зрелости. Определено, что в юношеском возрасте переживание одиночества связано с отстаиванием человеком права на собственное уникальное и неповторимое существование, самостоятельным решением вопросов экзистенциального характера (свободы, смысла, веры, ответственности и т.д.). В ходе эмпирического исследования установлены обратные корреляционные связи между показателями экзистенциальных ресурсов и одиночества, что свидетельствует об обусловленности возникновения переживания одиночества недостаточностью экзистенциальных ресурсов личности. Выяснено, что у одинокой молодёжи 16 - 17-ти лет наблюдается утрата ресурсов «смысла» и «веры», но ресурсы «милосердия», «свободы» и «принятия» позволяют им справляться с негативными переживаниями. Выяснено, что для группы не одинокой молодёжи обозначенного возраста ведущими ресурсами являются «смысл» и «свобода», а задействованными ресурсами являются «вера» и «принятие». Examined the phenomenon of loneliness from the perspective of existential- humanistic approach as a positive resource, one of the fundamental conditions for personal development and personal maturity criteria. Determined that in adolescence loneliness experience associated with defending person's rights to his own unique and unrepeatable existence, independent decision existential issues (freedom, meaning, faith, responsibility, etc.). In the empirical study established inverse correlation between resources and existential loneliness, indicating conditionality of loneliness experience by failure of personal existential resources. Found that lonely young people 16-17 years there has been a loss of resources "meaning" and "faith", but the resources "mercy", " freedom" and "acceptance" allow them to cope with negative feelings. It was found that for the group of not a lonely young people leading resources are the "meaning" and "freedom", and used resources are "faith" and "acceptance".
  Повний текст PDF - 515.11 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Бринза І.
  • Бедан В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Бринза І. В. Співвідношення між показниками екзистанційних ресурсів та переживанням самотності в юнацькому віці / І. В. Бринза, В. Б. Бедан // Наука і освіта. - 2013. - № 4. - С. 7-10. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_4_3.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського