Наукова періодика України Наука і освіта


Хаирова С. И. 
Психологические программы по формированию социально адаптивного поведения подростков / С. И. Хаирова // Наука і освіта. - 2013. - № 3. - С. 184-188. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_3_54
Обоснована необходимость разработки программ психологической подготовки людей к эффективному преодолению сложных жизненных ситуаций и организации жизнедеятельности в условиях социального напряжения. Выделены ведущие факторы этнопсихологического влияния на формирование адаптивного поведения детей и их влияние на процесс семейного воспитания. Сделан кросскультурный анализ феномена адаптивного поведения и его эволюции от подросткового до старшего юношеского возраста в трех этнических группах – украинцы, крымские татары и русские. Показаны психологические особенности структуры и содержания родительского отношения в семьях представителей данных этнических групп. Разработана комплексная программа по формированию и коррекции социально-адаптивного поведения подростков под воздействием родительского отношения. Раскрыты социально-психологические условия формирования родительской и педагогической компетентности в задачах социально-активного адаптивного поведения. Обгрунтовано необхідність розробки програм психологічної підготовки людей до ефективного подолання складних життєвих ситуацій та організації життєдіяльності за умов соціальної напруги. Виділено провідні чинники етнопсихологічних впливу на формування адаптивної поведінки дітей та їх вплив на процес сімейного виховання. Здійснено кросскультурний аналіз феномену адаптивного поведінки і його еволюції від підліткового до старшого юнацького віку в трьох етнічних групах – українці, кримські татари і росіяни. Показано психологічні особливості структури та змісту батьківського ставлення в сім'ях представників цих етнічних груп. Розроблено комплексну програму з формування та корекції соціально-адаптивної поведінки підлітків під впливом батьківського ставлення. Розкрито соціально-психологічні умови формування батьківської та педагогічної компетентності в задачах соціально-активної адаптивної поведінки. The necessity of developing programs of psychological training people to effectively overcome difficult situations and life organization in terms of social tension. Allocated ethnopsychological leading factors influence the formation of adaptive behavior in children and their impact on family education. Done cross-cultural analysis of the phenomenon of adaptive behavior and its evolution from adolescence to older adolescence in three ethnic groups – Ukrainians, Crimean Tatars and Russian. Displaying psychological features of the structure and content of parental relationships in families of representatives of these ethnic groups. Developed a comprehensive program for the formation and correction of social and adaptive behavior in adolescents under the influence of parental attitudes. Disclosed socio-psychological conditions of formation of the parent and teacher competence in the tasks of social and active adaptive behavior.
  Повний текст PDF - 461.213 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Хаирова С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Хаирова С. И. Психологические программы по формированию социально адаптивного поведения подростков / С. И. Хаирова // Наука і освіта. - 2013. - № 3. - С. 184-188. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_3_54.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського