Наукова періодика України Наука і освіта


Зотова І. В. 
Формування мовленнєвого спілкування дошкільників в умовах різновікових груп / І. В. Зотова // Наука і освіта. - 2013. - № 3. - С. 67-71. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_3_21
Вперше вивчено та виявлено специфіку формування мовленнєвого спілкування дошкільників (МСД) у різновіковому дитячому колективі. Виявлено критерії, показники; розглянуто рівні сформованості МСД у різновіковому дитячому колективі. Розроблено експериментальну модель формування МСД у різновіковому дитячому колективі, що передбачає такі етапи: репродуктивно-діяльнісний, комунікативно-діяльнісний, рефлексивно-оцінний. Уточнено поняття "мовленнєве спілкування", "взаємонавчання". Виявлено тендеції формування МСД у різновіковому дитячому колективі: ефективність оволодіння навичками мовленнєвого спілкування залежить від інтенсивності спілкування дітей різного віку між собою. Досліджено поняття «мовленнєве спілкування дітей в різновіковому дитячому колективі». Зазначено, що проблема взаємодії дітей один з одним досліджувалася в таких напрямах: концепція комунікативної діяльності дошкільників, комунікативно-мовленнєве спілкування дітей, взаємодія вихователя і дітей. Проілюстровано залежність взаєморозуміння у мовленнєвому спілкуванні від сформованості комунікативно-мовленнєвих здібностей, мовних, мовленнєвих і комунікативних компетенцій. Сформовано модель формування мовленнєвого спілкування дітей в різновікових групах, розроблено її етапи: репродуктивно-діяльнісний, комунікативно-діяльнісний, рефлексивно-оцінний.Исследовано понятие «речевое общение детей в разновозрастном детском коллективе». Отмечено, что проблема взаимодействия детей друг с другом исследовалась в таких направлениях: концепция коммуникативной деятельности дошкольников, коммуникативно-речевое общение детей, взаимодействие воспитателя и детей. Проиллюстрирована зависимость взаимопонимания в речевом общении от сформированности коммуникативно-речевых способностей, языковых, речевых и коммуникативных компетенций. Сформирована модель формирования речевого общения детей в условиях разновозрастных групп, разработаны ее этапы: репродуктивно-деятельностный, коммуникативно-деятельностный , рефлексивно-оценочный.Explore the concept of «verbal communication of children in uneven children's team». Disclosed that the problem of interaction with each other children studied in such areas: the concept of communicative activities preschoolers, communicatively-verbal communication of children and child caregiver interaction. Illustrated the dependence of understanding in speech communication from formation communicative speech abilities, language, speech and communicative competence. Formed model of verbal communication of children in different age groups. Developed stages of this model: reproductive and activity, communicative and activity, reflexive evaluation.
  Повний текст PDF - 380.362 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Зотова І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Зотова І. В. Формування мовленнєвого спілкування дошкільників в умовах різновікових груп / І. В. Зотова // Наука і освіта. - 2013. - № 3. - С. 67-71. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_3_21.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Зотова Ірина Василівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського