Наукова періодика України Наука і освіта


Степанова Т. М. 
Проблема виховання мовленнєвої особистості дитини в педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського / Т. М. Степанова // Наука і освіта. - 2013. - № 1-2. - С. 216-218. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_1-2_58
Висвітлено педагогічні ідеї В. О. Сухомлинського на виховання мовленнєвої особистості дітей дошкільного віку, за словами якого мовна культура людини – це дзеркало її духовної культури. Підкреслено актуальність таких форм навчання як "Подорожі" дітей до джерела слова, що відбувалися в природному просторі, під час яких потрібно вирішувати такі завдання: донесення до дитячого серця музики слова, емоційного забарвлення слова, навчання вміння прислухатися до слова як до чудової мелодії. Констатовано, що коли емоційні зони дитини перебувають тривалий час у стані збудження зацікавлення згасає, залишається лише "звукова оболонка" слів без осмислення взаємозв’язку між ними. Зазначено, що одним із провідних чинників формування мовленнєвої особистості дитини в мовленнєвому середовищі є мовлення дорослих. Актуалізовано вплив фольклору як основи національного педагогічного виховання на процес пізнання дітьми народних звичаїв, під час якого застосовувались наступні форми: ранки, вечори рідної мови, бесіди, інсценізація, складання українських народних казок, виконання народних пісень, народні ігри, розгадування народних загадок.Освещены педагогические идеи В. А. Сухомлинского на воспитание речевой личности детей дошкольного возраста, по словам которого языковая культура человека – это зеркало его духовной культуры. Подчеркнута актуальность таких форм обучения как "Путешествия" детей к источнику слова, проводимых в природных условиях, во время которых нужно решать следующие задачи: донесение до детского сердца музыки слова, эмоциональной окраски слова, обучение умению прислушиваться ребенка к мелодике слова. Констатирована взаимозависимость эмоциональных зон ребенка, находящихся длительное время в состоянии возбуждения, с угасанием и восприятием слова как "звуковой оболочки" слов без осмысления взаимосвязи между ними. Отмечено, что одним из ведущих факторов формирования речевой личности ребенка в речевой среде является речь взрослых. Актуализировано влияние фольклора как основы национального педагогического воспитания на процесс познания детьми народных обычаев, во время которого применялись следующие формы: утренники, вечера родного языка, беседы, инсценировка, составление украинских народных сказок, исполнение народных песен, народные игры, разгадывание народных загадок.The article highlights some pedagogical ideas of V. O. Sukhomlynskiy on educating speech personality of the preschooler; determines some leading factors (teacher’s word, word, artistic word) of its effective upbringing.
  Повний текст PDF - 449.42 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Степанова Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Степанова Т. М. Проблема виховання мовленнєвої особистості дитини в педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського / Т. М. Степанова // Наука і освіта. - 2013. - № 1-2. - С. 216-218. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_1-2_58.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Степанова Тетяна Михайлівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського