Наукова періодика України | Наука і освіта | ||
Загороднова В. Ф. Етнокультурознавчий компонент у змісті мовної освіти представників національ-них спільнот як засіб соціалізації громадян України / В. Ф. Загороднова // Наука і освіта. - 2013. - № 1-2. - С. 159-162. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_1-2_42 На основі аналізу чинних програм і підручників з української мови для учнів X класів ЗНЗ з’ясовано відповідність змісту навчання ефективному міжетнічному спілкуванню учнів-представників національних спільнот для отримання спеціальних знань і формування умінь та якостей полікультурної особистості, яка зможе спілкуватися з представниками іншої культури. Викладено вимоги до складання завдань зовнішнього тестування з української мови. Зазначено, що на сучасному етапі розвитку лінгводидактики домінантним принципом є тенденція вивчення української мови як другої в контексті діалогу культур. Констатовано актуальність застосування типологічного принципу вивчення мови, який побудовано на компаративному аналізі й враховано вплив соціальних, психологічних, релігійних, освітніх чинників формування як окремої особистості, так і етносу в цілому. Викладено проблемні аспекти викладання української мови в школах з російською мовою навчання, які охоплюють мовний, паралінгвістичний, етнопсихологічний, прагматичний, етнографічний компоненти. Зазначено, що крос-культурне навчання передбачає залучення учнів-білінгвів до реального українського простору.На основании контент-анализа действующих программ и учебников по украинскому языку для учеников X классов общеобразовательных школ выяснено соответствие содержания обучения эффективному межэтническому общению учащихся – представителей национальных сообществ с целью получения специальных знаний и формирования умений и качеств поликультурной личности, которая сможет общаться с представителями другой культуры. Изложены требования к составлению заданий внешнего тестирования по украинскому языку. Отмечено, что на современном этапе развития лингводидактики доминантным принципом является тенденция изучения украинского языка как второго в контексте диалога культур. Констатирована актуальность применения типологического принципа изучения языка, который построен на компаративном анализе и учете влияния социальных, психологических, религиозных, образовательных факторов формирования как отдельной личности, так и этноса в целом. Изложены проблемные аспекты преподавания украинского языка в школах с русским языком обучения, которые охватывают языковой, паралингвистический, этнопсихологический, прагматический, этнографический компоненты. Отмечено, что кросскультурное обучение предусматривает привлечение учащихся-билингвов в реальное украинское пространство.In the article based on the analysis of existing programs and textbooks on Ukrainian language for students X classes compliance training content found effective interethnic communication students, representatives of national communities. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Загороднова В. Ф. Етнокультурознавчий компонент у змісті мовної освіти представників національ-них спільнот як засіб соціалізації громадян України / В. Ф. Загороднова // Наука і освіта. - 2013. - № 1-2. - С. 159-162. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_1-2_42.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |