Наукова періодика України Наука і освіта


Гузалова О. В. 
Аналіз сучасного стану підготовки аспірантів технічних спеціальностей до педагогі-чної діяльності / О. В. Гузалова // Наука і освіта. - 2013. - № 1-2. - С. 141-144. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_1-2_38
На основі опитування завідувачів відділів аспірантури та аспірантів ВТНЗ м. Одеса зроблено аналіз сучасного стану підготовки аспірантів технічних спеціальностей до педагогічної діяльності: виявлено, що більшість аспірантів не обізнані з методами викладання дисциплін, структурою навчальних занять, віковими особливостями студентів ВНЗ. Викладено протиріччя, які є в підготовці науковців до науково-педагогічної роботи у вищих, середніх та професійних навчальних закладах різних форм власності. Констатовано відсутність науково-педагогічної підготовки в аспірантів у більшості ВТНЗ. Запропоновано розроблений автором план проходження аспірантами педагогічної практики, в якому виділено три етапи: поточно-групове вивчення наукових основ викладання у ВНЗ, залучення до підготовки лекцій та семінарів за визначеною темою навчальної дисципліни об’ємом - 20 годин за наявності викладача-інструктора; контроль кожного заняття досвідченими викладачами кафедри. Доцільним, на думку автора, є введення у навчальний процес аспірантів технічних спеціальностей дисциплін "Педагогіка вищої школи", "Теорія і методика професійної освіти", "Основи вікової психології".На основании опроса заведующих отделов аспирантуры и аспирантов ВТУЗ г. Одесса сделан анализ современного состояния подготовки аспирантов технических специальностей к педагогической деятельности: выявлено, что большинство аспирантов не знакомы с методами преподавания дисциплин, структурой учебных занятий, возрастными особенностями студентов ВУЗ. Изложены противоречия, которые есть в подготовке будущих ученых к научно-педагогической работе в высших, средних и профессиональных учебных заведениях разных форм собственности. Констатировано отсутствие систематической научно-педагогической подготовки аспирантов в большинстве ВТУЗ. Предложен разработанный автором план прохождения аспирантами педагогической практики, в котором выделены три этапа: поточно-групповое изучение научных основ преподавания в ВУЗ, привлечение к подготовке лекций и семинаров по определенной теме учебной дисциплины объемом - 20 часов при наличии преподавателя-инструктора, контроль каждого занятия опытными преподавателями кафедры. Целесообразным, по мнению автора, является введение в учебный процесс аспирантов технических специальностей дисциплин "Педагогика высшей школы", "Теория и методика профессионального образования", "Основы возрастной психологии".In the article analyzed the training of graduate students of technical specialties to educational activities.
  Повний текст PDF - 476.133 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Гузалова О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Гузалова О. В. Аналіз сучасного стану підготовки аспірантів технічних спеціальностей до педагогі-чної діяльності / О. В. Гузалова // Наука і освіта. - 2013. - № 1-2. - С. 141-144. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_1-2_38.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Гузалова Оксана Валеріївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського