Наукова періодика України Наука і освіта


Авраменко Б. В. 
Стан дослідження проблеми дидактичної культури викладача вищого навчального закладу / Б. В. Авраменко // Наука і освіта. - 2013. - № 1-2. - С. 116-119. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_1-2_30
Узагальнено дослідницькі позиції науковців щодо інтерпретації сутності дидактичної культури викладача ВНЗ, зокрема викладача коледжу у сучасному педагогічному дискурсі. Виділено основні концептуальні положення дослідження цього питання: розроблення моделі дидактичної культури, в основі якої трирівневі базові складові: антропологічно-ціннісний компонент, технологічний та особистісно-креативний компоненти. Наведено інші теоретичні розробки, основною відмінністю яких є кількісний склад структури професійно-дидактичної культури. Деталізовано дефініцію концепта “професійно-дидактична культура” в його структурному вимірі: виокремлено мотиваційно-ціннісний, інноваційно-технологічний та особистісно-творчий складники. Відстежено тенденцію до введення у науковий дискурс терміна “дидактична культуротворчість”. Визначено її роль і місце у процесі набуття професіоналізму його суб’єктами. Зроблено компаративний аналіз суттєвих розбіжностей у трактуванні досліджуваного феномену різних форм та рівнів навчальних закладів. Доведено необхідність подолання лакун у дослідженні структури дидактичної культури науково-педагогічних фахівців навчальних закладів, які не стали предметом наукових розвідок.Обобщены исследовательские позиции ученых относительно интерпретации сущности дидактической культуры преподавателя ВУЗ, в частности преподавателя колледжа в современном педагогическом дискурсе. Выделены основные концептуальные положения исследования этого вопроса: разработка модели дидактической культуры, в основе которой трехуровневые базовые составляющие: антропологически-ценностный компонент, технологический и личностно-креативный компоненты. Приведены другие теоретические разработки, основным отличием которых является количественный состав структуры профессионально-дидактической культуры. Детализирована дефиниция концепта "профессионально-дидактическая культура" в его структурном измерении: выделены мотивационно-ценностный, инновационно-технологический и личностно-творческий компоненты. Отслежена тенденция к введению в научный дискурс термина "дидактическое культуротворчество". Определена его роль и место в процессе приобретения профессионализма его субъектами. Сделан компаративный анализ существенных расхождений в трактовке исследуемого феномена различных форм и уровней учебных заведений. Доказана необходимость преодоления лакун в исследовании структуры дидактической культуры научно-педагогических специалистов учебных заведений, которые не стали предметом научных исследований.The article reflects some leading research positions of contemporary scientific workers concerning substantiation of the essence of “didactic culture” as a phenomenon. Particular attention is paid to analysis of its contents and component structure considering peculiarities of didactic activity of its leading transmitters – gymnasium teachers, technical college instructors and lectures of higher educational institution.
  Повний текст PDF - 400.461 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Авраменко Б.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Авраменко Б. В. Стан дослідження проблеми дидактичної культури викладача вищого навчального закладу / Б. В. Авраменко // Наука і освіта. - 2013. - № 1-2. - С. 116-119. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_1-2_30.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Авраменко Богдана Володимирівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського