Наукова періодика України Наука і освіта


Щербатюк Б. А. 
Використання аксіологічної моделі в процесі надання психотера-певтичної допомоги / Б. А. Щербатюк, О. О. Холодова // Наука і освіта. - 2013. - № 1-2. - С. 104-106. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_1-2_27
Зроблено огляд концепцій теорії особистості в контексті пошуку теоретичних підстав психологічної проблеми пацієнта і вибору релевантних методів психокорекції. Розглянуто переваги інтегративного підходу в психотерапевтичній практиці, в основі якого - застосування різних теоретичних систем психотерапії та теоретичне оформлення її основ. На думку автора, перспективною в межах розглянутої проблеми, є аксіологічна модель М. Ю. Літвака, що грунтується на ієрархічній теорії потреб та має трьохвекторний характер: надання людині можливості задоволення її законних потреб в любові, визнанні, корекція дезадаптивних відносин, емоцій і поведінки. Виділено чотири рівні потреб особистості: задоволення харчового, сексуального, інстинкт самозбереження, відчуття власної значущості. Висвітлено механізм виникнення психологічної проблеми як фрустрованої потреби особистості. Констатовано перспективність застосування аксіологічної моделі М. Ю. Літвака для первинної діагностики психологічних проблем, побудови власної стратегії та відповідних методів психотерапевтичної допомоги.Сделан обзор концепций теории личности в контексте поиска решений психологической проблемы пациента и выбора релевантных методов психокоррекции. Рассмотрены преимущества интегративного подхода в психотерапевтической практике, в основе которого - применение различных теоретических систем психотерапии и теоретическое оформление ее основ. По мнению автора, перспективной в пределах рассматриваемой проблемы, является аксиологическая модель М. Е. Литвака, основанная на иерархической теории потребностей и имеющая трехвекторный характер: предоставление человеку возможности удовлетворения его законных потребностей в любви, признании, коррекция дезадаптивных отношений, эмоций и поведения. Выделены четыре уровня потребностей личности: удовлетворение пищевого, сексуального, инстинкт самосохранения, ощущение собственной значимости. Освещено возникновение психологической проблемы как фрустрированной потребности личности. Констатирована актуальность применения аксиологической модели М.Е. Литвака с целью первичной диагностики психологических проблем, построения собственной стратегии и соответствующих методов психотерапевтической помощи.The article is dedicated to the problem of providing high quality psychological health today. A huge number of theoretical approaches to explaining psychological problems leads to the fact that the therapist is often lost in search of theoretical reasons (explanations) of psychological problems of the patient, and in the choice of relevant methods of psychological correction. The axiological model by M. Litvak can be used the therapist, not only for primary analysis and diagnosis of psychological problems, but also to build own strategy and corresponding methods of psychotherapeutic help. This model implies harmonization of the natural humans’ structure and of existing social norms, and shows that with the right style of life “for oneself”, recognizing and meeting own real needs, a person becomes both healthy and most efficient socially.
  Повний текст PDF - 369.723 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Щербатюк Б.
  • Холодова О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Щербатюк Б. А. Використання аксіологічної моделі в процесі надання психотера-певтичної допомоги / Б. А. Щербатюк, О. О. Холодова // Наука і освіта. - 2013. - № 1-2. - С. 104-106. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_1-2_27.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського