Наукова періодика України Наука і освіта


Немеш О. М. 
Теоретико-психологічне структурування інформації про суб’єкт психологічної діяльності / О. М. Немеш // Наука і освіта. - 2013. - № 1-2. - С. 68-72. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_1-2_18
Висвітлено основні концептуальні підходи щодо дослідження розумових здібностей особистості та використання психологічної інформації в практиці шкільних психологічних служб. Виділено та охарактеризовано провідні напрями в інформаційному просторі роботи психолога: освітньо-виховний, діагностично-прогностичний, організаційно-комунікативний, профілактичний і психокорекційний. Особливу увагу приділено аналізу принципу дихотомічності в психологічних дослідженнях особистості, в яких, зокрема, було використано факторну стратегію. Констатовано, що в результаті зіставлення опитувальника особистості Кеттела і Міннесотського багатоаспектного особистісного опитувальника виявлено спільні чинники, серед яких полярна дихотомічність відсутня. Описано та охарактеризовано структурні рівні психологічного знання: теоретико-методологічний, методичний, прикладний (за Овчаровою Р. В.), вивчення яких дозволить практичним психологам у своїй діяльності перейти від теоретичного знання до практики.Представлены основные концептуальные подходы исследования умственных способностей личности и использования психологической информации в практике школьных психологических служб. Выделены и охарактеризованы ведущие направления в информационном пространстве работы психолога: образовательно-воспитательный, лечебно-прогностический, организационно-коммуникативный, профилактический и психокоррекционный. Особое внимание уделено анализу принципа дихотомичности в психологических исследованиях личности, в частности в тех, в которых была использована факторная стратегия. Констатировано, что в результате сопоставления опросника личности Кеттела и Миннесотского многоаспектного личностного опросника выявлены общие факторы, среди которых отсутствует полярная дихотомичность. Охарактеризованы и описаны структурные уровни психологического знания: теоретико-методологический, методический, прикладной (по Овчаровой Р. В.), изучение которых позволит практическим психологам в своей деятельности перейти от теоретического знания к практике.The article analyzes psychological information and its value in psychologists’ work; studies the issue of structurization of information; interprets the holistic, system and basic approaches to obtaining psychological information.
  Повний текст PDF - 397.014 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Немеш О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Немеш О. М. Теоретико-психологічне структурування інформації про суб’єкт психологічної діяльності / О. М. Немеш // Наука і освіта. - 2013. - № 1-2. - С. 68-72. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_1-2_18.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського