Наукова періодика України Наука і освіта


Ваганова Н. А. 
Експериментальне дослідження творчого сприймання дошкільниками нової інформації / Н. А. Ваганова // Наука і освіта. - 2012. - № 9. - С. 21-24. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2012_9_7
Експериментально досліджено психологічну та загальну готовність дітей дошкільного віку до аналізу, інтерпретації нового матеріалу, сприймання та розуміння гумористичних малюнків. Розглянуто особливості та специфічні риси розвитку почуття гумору у дітей досліджуваної категорії, зокрема розвиток почуття гумору від зовнішнього, "поверхневого" сприймання комічного, коли діти обмежуються незвичайністю у зовнішньому вигляді, міміці, жестах до розуміння гумору у вчинках, поведінці, рисах характеру. Відзначено аналітичний, синтетичний, комбінований підходи у ставленні дошкільнят до системи малюнків та пов’язані з ним особливості сприймання, інтерпретації та первинної творчої імпровізації. На основі аналізу сприймання гумористичних малюнків дітей виокремлено дві групи: особливістю першої є зосередження на деталях, другої – на загальному сюжеті та композиції.Экспериментально исследована психологическая и общая готовность детей дошкольного возраста к анализу и интерпретации нового материала, восприятию и пониманию юмористических рисунков. Рассмотрены специфические черты развития чувства юмора у детей исследуемой категории, в частности развитие чувства юмора от внешнего, "поверхностного" восприятия комического, когда дети ограничиваются необычностью во внешнем виде, мимике, жестах к пониманию юмора в поступках, поведении, чертах характера. Отмечены аналитический, синтетический, комбинированный подходы в отношении дошкольников к системе рисунков и связанные с ним особенности их восприятия, интерпретации и первичной творческой импровизации. На основе анализа восприятия юмористических рисунков детей выделены две группы: первая – сосредоточение на деталях, вторая – на общем сюжете и композиции.The article demonstrates some results of experimental research of psychological peculiarities of creative perception of new information by preschool children.
  Повний текст PDF - 202.427 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Ваганова Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Ваганова Н. А. Експериментальне дослідження творчого сприймання дошкільниками нової інформації / Н. А. Ваганова // Наука і освіта. - 2012. - № 9. - С. 21-24. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2012_9_7.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського