Наукова періодика України Наука і освіта


Головська Ю. С. 
Комунікативно-організаційні якості у структурі педагогічної майстерності особистості / Ю. С. Головська // Наука і освіта. - 2012. - № 9. - С. 37-40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2012_9_11
Зроблено теоретичний аналіз стану розробленості проблеми психологічних особливостей педагогічної майстерності у вітчизняній науковій літературі. Експериментально досліджено роль комунікативного та організаційного компонентів у структурі педагогічної майстерності вчителів. Виокремлено наступні показники комунікативного компонента: вміння установлювати дистанцію, адаптація змісту навчального матеріалу відповідно до рівня розвитку та підготовки учнів, здатність викладача стимулювати інтерес учнів до знань, позитивне ставлення до навчального процесу, емоційна стриманість у реальних ситуаціях, вміння формувати повагу до себе, тактовність, створення емоційного фону навчального процесу, вплив поведінки учнів завдяки характеру відносин та авторитету. Визначено організаційно-управлінські функції вчителя. Сформульовано змістові акценти в дефініції концепту "педагогічна майстерність". Констатовано необхідність розробки програм для розвитку комунікативних та організаторських здібностей у майбутніх вчителів.Сделан теоретический анализ разработанности проблемы педагогического мастерства в отечественной научной литературе. Экспериментально исследована роль коммуникативного и организационного компонентов в структуре педагогического мастерства учителей. Выделены следующие показатели коммуникативного компонента: умение устанавливать дистанцию, адаптация содержания учебного материала в соответствии с уровнем развития и подготовки обучающихся, способность преподавателя стимулировать интерес учащихся к знаниям, положительное отношение к учебному процессу, эмоциональная сдержанность в реальных ситуациях, умение формировать уважение к себе, тактичность, создание эмоционального фона учебного процесса, авторитет преподавателя. Определены организационно-управленческие функции учителя. Сформулированы смысловые акценты в дефиниции концепта "педагогическое мастерство". Констатирована необходимость разработки программ для развития коммуникативных и организаторских способностей у будущих учителей.The article is dedicated to the problem of psychological features of pedagogical mastery. It demonstrates theoretical study of the problem state and analyzes personal communication and organizational qualities as the main components of pedagogical mastery. The author substantiates expediency of developing these qualities of future teachers.
  Повний текст PDF - 248.658 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Головська Ю.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Головська Ю. С. Комунікативно-організаційні якості у структурі педагогічної майстерності особистості / Ю. С. Головська // Наука і освіта. - 2012. - № 9. - С. 37-40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2012_9_11.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського