Наукова періодика України Наука і освіта


Реброва О. Є. 
Науково-дослідницька діяльність майбутніх учителів мистецьких дисциплін у процесі формування художньо-ментального досвіду / О. Є. Реброва // Наука і освіта. - 2012. - № 8. - С. 136-140. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2012_8_42
Розглянуто педагогічне визначення поняття «художня ментальність», яка інтерпретується як сукупність ментальних ознак мистецтва, його художніх параметрів. Акцентовано увагу на дослідженні художньої ментальності вчителів мистецьких дисциплін, в основі якої - поєднання трьох часово-просторових зрізів культури, мистецтва та педагогічної діяльності: довузівська фахова мистецька підготовка, творчо-дійова основа, майбутня фахова діяльність. Наведено авторську методику, яка включає три авторські розробки лекційних курсів: «Основи науково-пізнавальної діяльності», «Основи формування художньої ментальності» і «Методологія і методи дослідження». Виокремлено та узагальнено чотири етапи названої вище методики: стереотипно-репрезентативний, стратегічний; художньо-аналітичний, конвергентний; художньо-компетентнісний, аксіологічний; мистецько-дослідницький, творчо-самостійний. Констатовано вплив розробленої методики на діапазон дослідницької тематики дипломних та магістерських робіт, які було обрано студентами експериментальної групи.Рассмотрено педагогическое определение понятия «художественная ментальность», которая интерпретируется как совокупность ментальных признаков искусства, его художественных параметров. Акцентировано внимание на исследовании художественной ментальности учителей художественных дисциплин, в основе которой - сочетание трех временно-пространственных срезов культуры, искусства и педагогической деятельности: довузовская профессиональная художественная подготовка, творчески действующая основа, будущая профессиональная деятельность. Представлена ​​авторская методика, которая включает три авторские разработки лекционных курсов «Основы научно-познавательной деятельности», «Основы формирования художественной ментальности» и «Методология и методы исследования». Выделены и обобщены четыре этапа вышеперечисленной методики: стереотипно-репрезентативный, стратегический; художественно-аналитический, конвергентный; художественно-компетентностный, аксиологический; художественно-исследовательский, творчески самостоятельный. Констатировано влияние разработанной методики на диапазон исследовательской тематики дипломных и магистерских работ, которые были избраны студентами экспериментальной группы.The article represents a fragment of staged experimental research on forming artistic and mentalexperience of future ats teachers. Research activity is represend as a form of students’ professional training on the basis of which such experience formations takes place.
  Повний текст PDF - 233.747 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Реброва О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Реброва О. Є. Науково-дослідницька діяльність майбутніх учителів мистецьких дисциплін у процесі формування художньо-ментального досвіду / О. Є. Реброва // Наука і освіта. - 2012. - № 8. - С. 136-140. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2012_8_42.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Реброва Олена Євгенівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського