Наукова періодика України Наука і освіта


Журавська Л. М.  
Праксиологічний підхід у формуванні готовності майбутніх економістів до професійного саморозвитку / Л. М. Журавська, Е. О. Остапенко // Наука і освіта. - 2012. - № 8. - С. 61-67. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2012_8_19
Розроблено модифікований курс з дисципліни "Педагогіка та психологія" з метою формування готовності майбутніх економістів до професійного саморозвитку в контексті праксиологічного підходу, визначено структурні компоненти: мотиваційно-цільовий, пізнавально-операційний, професійно-орієнтовний, особистісно-регулятивний. Особливу увагу приділено тренінговим заняттям, метою яких є саморозвиток та с самовдосконалення особистості. Відзначено тривекторну спрямованість НДР студентів, зокрема: налагодження зв’язків та отримання інформації щодо економічних досліджень ринку, розвиток професійних та дослідницьких умінь, підвищення професійної спрямованості та науково-професійного розвитку. Обгрунтовано необхідність особистісно-професійного саморозвитку студента за трьома напрямами: професійним, психолого-педагогічним, науковим, в межах яких відбувається формування комунікативної, управлінської, ціннісно-мотиваційної, самоосвітньої та самоуправлінської компетентностей.Представлен разработанный автором модифицированный курс по дисциплине "Педагогика и психология" с целью формирования готовности будущих экономистов к профессиональному саморазвитию в контексте праксиологического подхода, определены структурные компоненты: мотивационно-целевой, познавательно-операционный, профессионально-ориентированный, личностно-регулятивный. Особое внимание уделено тренинговым занятием, целью которых является саморазвитие и самосовершенствование личности. Отмечена трёхвекторная направленность НИР студентов, в частности: налаживание связей и получение информации относительно экономических исследований рынка, развитие профессиональных и исследовательских умений, повышение профессиональной направленности и научно-профессионального развития. Обоснована необходимость личностно-профессионального саморазвития студентов по трем направлениям: профессиональному, психолого-педагогическому, научному, в пределах которых происходит формирование коммуникативной, управленческой, ценностно-мотивационной, самообразовательной и самоуправленческой компетенций.The article is devoted to prfessional development of economic university students. The authors draw attention to significante of psychological and pedagogical subjects and scientific work in terms of professional training of future economists; substantiate necessity of applying a modified course of psychology and pedagogics.Запропоновано модифікований курс з дисципліни “Педагогіка та психологія” з метою формування готовності майбутніх економістів до професійного саморозвитку в контексті праксеологічного підходу, який реалізується на наступних етапах: професійно-діагностичному, на етапі аналізу індивідуальних результатів, визначенні персональної траєкторії самовдосконалення, складанні програми особистісно-професійного саморозвитку, реалізації програми саморозвитку, професійно-орієнтовній самодіагностиці, аналізі індивідуальних результатів, визначенні програми особистісно-професійного саморозвитку та реалізації програми особистісно-професійного саморозвитку. Обґрунтовано взаємозв’язок таких структурних елементів модифікованого курсу: вступ, педагогіка як наука, структура особистості, активність особистості, розвиток та саморозвиток особистості, психічні пізнавальні процеси, навчання, самонавчання, психічні властивості, виховання, регулятивний аспект поведінки, емоційні стани, рівні прояву психіки, формування Я-концепції, управління саморозвитком, спілкування, ефективна взаємодія, поведінка особистості у конфлікті, публічний виступ, зворотний зв'язок у навчанні.Представлен модифицированный курс по дисциплине "Педагогика и психология" с целью формирования готовности будущих экономистов к профессиональному саморазвитию в контексте праксеологического подхода, реализуемого на следующих этапах: профессионально-диагностическом, на этапе анализа индивидуальных результатов, определении персональной траектории самосовершенствования, составлении программы личностно-профессионального саморазвития, реализации программы саморазвития, профессионально-ориентировочной самодиагностики, этапе анализа индивидуальных результатов, определения программы личностно-профессионального саморазвития и реализации программы личностно-профессионального саморазвития. Проанализированы структурные элементы модифицированного курса: введение, педагогика как наука, структура личности, активность личности, развитие и саморазвитие личности, психические познавательные процессы, обучение, самообучение, психические свойства, воспитание, регулятивный аспект поведения, эмоциональные состояния, уровни появления психики, формирование Я-концепции, управление саморазвитием, общение.Presented a modified course of discipline "Pedagogy and Psychology" for the formation of future economists to professional self-development in the context of the praxeological approach.
  Повний текст PDF - 310.759 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Журавська Л.
  • Остапенко Е.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Журавська Л. М.  Праксиологічний підхід у формуванні готовності майбутніх економістів до професійного саморозвитку / Л. М. Журавська, Е. О. Остапенко // Наука і освіта. - 2012. - № 8. - С. 61-67. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2012_8_19.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Журавська Лариса Миколаївна (педагогічні науки)
  • Остапенко Ельвіра Олексіївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського