Наукова періодика України Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова


Косенко Ю. М. 
Дидактична гра як метод самостійної роботи розумово відсталих учнів на уроках історії / Ю. М. Косенко // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. - 2013. - Вип. 24. - С. 141-144. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_019_2013_24_33
Мета дослідження - вивчення дидактичної гри як методу формування історичних понять у розумово відсталих учнів. Розкрито ознаки, структурні компоненти, класифікації та функції методів навчання взагалі та методу дидактичної гри зокрема. Теоретично обгрунтовано та розроблено зміст дидактичної гри як методу формування історичних понять у розумово відсталих школярів: модель методу дидактичної гри з формування історичних понять у дітей із розумовою відсталістю, класифікацію ігор для уроків історії спеціальних шкіл, ігрові комплекси та методику їх застосування. Визначено критерії та рівні сформованості історичних понять у розумово відсталих школярів. Експериментально виявлено та описано рівні сформованості суспільно-історичних понять у школярів із розумовою відсталістю перед вивченням історії та їх мотивацію щодо вивчення історії. Доведено ефективність запропонованої моделі методу дидактичної гри, комплексу та методики використання навчальних ігор на уроках історії в спеціальних закладах.Розкрито проблему закріплення вивченого матеріалу учнями з порушеннями інтелекту на уроках історії. Доведено доцільність застосування дидактичних ігор для навчання дітей з вадами інтелектуального розвитку. Виведено основні критерії для створення дидактичних ігор. Визначено етапи підготовки дидактичної гри та завдання всіх дійових суб’єктів навчального процесу в такій грі. Аргументовано пріоритетність застосування для навчання розумово відсталих школярів дидактичних ігор із застосуванням індуктивної та дедуктивної логіки. Звернено увагу на необхідність створення завдань різного рівня складності для дітей з різними типами порушень інтелектуального розвитку.Раскрыта проблема закрепления изученного материала учениками с нарушениями интеллекта на уроках истории. Доказана целесообразность применения дидактических игр для обучения детей с недостатками интеллектуального развития. Выведены основные критерии для создания дидактических игр. Определены этапы подготовки к дидактической игре и задачи всех действующих лиц учебного процесса в такой игре. Аргументирована приоритетность применения для обучения умственно отсталых школьников дидактических игр с применением индуктивной и дедуктивной логики. Обращено внимание на необходимость создания заданий разного уровня сложности для детей с разными типами нарушений интеллектуального развития.Disclosed is the problem of reinforcement the knowledge from history by pupils with intellectual disabilities. The expediency of the use of didactic games for teaching children with intellectual disabilities is proved. Deduced are the basic criteria for the creation of didactic games. Defined are the stages of didactic game preparation and missions of the actors in the educational process in a didactic game. Argued is the priority of using inductive and deductive logic in the didactic games for teaching mentally retarded students. Attention is paid to the different levels complexity tasks need of for children with different types of violations of intellectual development.
  Повний текст PDF - 488.535 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Косенко Ю.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Косенко Ю. М. Дидактична гра як метод самостійної роботи розумово відсталих учнів на уроках історії / Ю. М. Косенко // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. - 2013. - Вип. 24. - С. 141-144. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_019_2013_24_33.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Косенко Юлія Миколаївна (педагогічні науки)
  • Косенко Юрій Миколайович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського