Сак Т. В. 
Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі: сутність, інструментарій / Т. В. Сак // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. - 2011. - Вип. 17. - С. 362-364. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_019_2011_17_91
Обгрунтовано переваги безоцінного методу оцінювання (БМО) перед баловою системою оцінювання навчальних досягнень учнів I - II класів за умов навчання в інклюзивному класі. Описано вимоги до БМО, психологічні механізми самооцінювання молодших школярів з особливостями психофізичного розвитку. Наголошено, що вчитель має формувати в учнів контрольно-оцінювальну діяльність як систему спеціальних дій, якими учень перевіряє власну діяльність. Висвітлено прийом самоцінювання за допомогою прийому оцінних лінійок. Для більшої ефективності самооцінювання рекомендовано, щоб учень сам обирав, що дати вчителеві для оцінювання, а також складність контрольованого завдання, складність та обсяг домашнього завдання тощо. Наведено принципи, що забезпечують успішність БМО (градації складності навчального матеріалу, свободи вибору учнем складності завдання, поступового нагромадження досягнень, вибору). Підсумовано, що оцінювання може бути складовою навчального процесу, що забезпечує пропедевтичне засвоєння знань, опанування умінь з навчальних предметів та корекційний розвиток складових психологічної готовності до шкільного навчання.Обоснованы преимущества безоценочного метода оценки (БМО) перед балловой системой оценивания учебных достижений учеников I - II классов в условиях обучения в инклюзивных классах. Описаны требования к БМО, психологические механизмы самооценивания младших школьников с особенностями психофизического развития. Отмечено, что учитель должен формировать у учащихся контрольно-оценочную деятельность как систему специальных действий, которыми ученик проверяет собственную деятельность. Освещен прием самооценивания посредством приема оценочных линеек. Для большей эффективности самооценки рекомендуется, чтобы ученик сам выбирал, что дать учителю для оценки, а также сложность контролируемого задания, сложность и объем домашнего задания и др. Приведены принципы, обеспечивающие успешность БМО (градации сложности учебного материала, свободы выбора учеником сложности задачи, постепенного накопления достижений, выбора). Подытожено, что оценка может быть составной учебного процесса, обеспечивающего пропедевтическое усвоение знаний, овладение умениями по учебным предметам и коррекционное развитие составляющих психологической готовности к школьному обучению.The advantages of the method of estimation without points (EWP) before the Points system evaluation of educational achievements of students I - II grades in courses in inclusive classrooms. Describe the requirements for the EWP, psychological mechanisms of self-evaluation of junior school children with peculiarities of psychophysical development.Висвітлено питання контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів, усталених у загальноосвітній школі в Україні, що слугують основою для організації та оцінювання навчальної діяльності учнів з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі. Розглянуто питання диференціації та оцінювання навчально-дидактичного забезпечення в інклюзивному класі. Подано інструментарій оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами. Розкрито особливості безбального оцінювання та технології якісного оцінювання навчальних досягнень учнів. Приділено увагу організації навчання в інклюзивному класі, зокрема розробленню програми розвитку школяра з особливими освітніми потребами, організації навчального процесу та співпраці в інклюзивному класі.
  Повний текст PDF - 368.413 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Сак Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Сак Т. В. Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі: сутність, інструментарій / Т. В. Сак // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. - 2011. - Вип. 17. - С. 362-364. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_019_2011_17_91.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Сак Тамара Василівна (психологічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського