Наукова періодика України Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка


Стецький В. В. 
Суспільно-географічні основи формування та загальні підходи досліджень багато-адміністративно-районних освітніх систем / В. В. Стецький // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. : Географія. - 2013. - № 2. - С. 68-72. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NZTNPUg_2013_2_12
Розглянуто соціально-географічні теоретичні питання формування та розвитку адміністративно-районних освітньої системи, застосовано загальні методологічні підходи їх досліджень й одержані окремі результати організаційного їх функціонування та стану. Обгрунтовано положення визначення адміністративно-районної освітньої системи як базової ланки організації навчально-виховного процесу в структурі національного освітнього комплексу. Зазначено, що АРОС володіє освітнім потенціалом, має кілька аспектів його оцінки, зокрема, визначення рівнів освіченості населення, формування структури та мережі закладів освіти відносно чисельності населення та ринку праці.Розглянуто питання формування та напрями діяльності багато-адміністративно-районних освітніх систем (БАРОС) України. Визначено, що БАРОС із первинними освітніми (елементарний рівень) і адміністративно-районними освітніми (локально-місцевий рівень) системами (АРОС) формують низову територіальну ланку освітніх систем країни. В результаті досліджень встановлено їх 2 типи - внутрішньообласні БАРОС, які формуються 2-ма і більше АРОС і в межах однієї адміністративної області (АО) і багатообласні, що формуються 2-ма і більше АРОС суміжних 2-х і більше АО, а також напрями досягнення високого рівня функціональності на основі постійних організаційних і освітніх зв'язків між: окремими АРОС і їх групами; окремими АРОС і їх групами та ОС регіональних центрів - формуючого ядра БАРОС; між АРОС, групами АРОС, АРОС та соціально-культурними та господарськими установами регіону. На основі проведеного аналізу територіальної організації обласних і багатообласних освітніх систем України в їх межах виділено 88 внутрішньообласних, 21 міських та 7 багатообласних БАРОС.
  Повний текст PDF - 174.581 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Стецький В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Стецький В. В. Суспільно-географічні основи формування та загальні підходи досліджень багато-адміністративно-районних освітніх систем / В. В. Стецький // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. : Географія. - 2013. - № 2. - С. 68-72. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NZTNPUg_2013_2_12.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Стецький Василь Володимирович (географічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського