Наукова періодика України Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка


Таланова Ж. В. 
Докторський і постдокторський рівні рамки кваліфікацій: теоретико-методологічний аспект / Ж. В. Таланова // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія : Педагогіка. - 2010. - № 3. - С. 8-14. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NZTNPU_ped_2010_3_4
Проаналізовано найвищі (докторські) кваліфікації та здійснено їх ідентифікацію за допомогою кваліфікаційних рамок. З'ясовано, що європейські метарамки кваліфікацій (Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти і Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя) в нинішньому їх вигляді не охоплюють кваліфікації, які надбудовуються над традиційними ступенями доктора філософії та їм еквівалентних - постдокторські кваліфікації (вищого, габілітованого доктора, доктора наук). Запропоновано варіанти досягнення всеохоплюваності кваліфікаційних метарамок та описувачі докторських і постдокторських кваліфікацій.Проанализированы наивысшие (докторские) квалификации и осуществлена их идентификация с помощью квалификационных рамок. Выяснено, что европейские метарамки (Рамка квалификаций Европейского пространства высшего образования и Европейская рамка квалификаций для обучения на протяжении жизни) в нынешнем их виде не охватывают квалификации, которые надстраиваются над традиционными степенями доктора философии и им эквивалентными - постдокторские квалификации (высшего, габилитованного доктора, доктора наук). Предложены варианты достижения всеохватности квалификационных метарамок и дескрипторы докторских и постдокторских квалификаций.The highest (doctoral) qualifications and their identification by means of qualifications frameworks have been analyzed in the article. It is argued that current European meta-frameworks (Qualifications Framework for European Higher Education Area andEuropean Qualifications Framework for Lifelong Learning) do not include postdoctoral qualifications (Higher, Habilitated Doctor, Doctor of Sciences) which overbuild above traditional PhD and equivalent degrees. Variants of achievement of complete array of qualification meta-frameworks and descriptors for doctoral and postdoctoral qualifications have been proposed.Проаналізовано докторські кваліфікації та їх ідентифікацію за допомогою кваліфікаційних меж, засвідчено, що європейські межі кваліфікацій у нинішньому їх вигляді не охоплюють фактично існуючі, що надбудовані над традиційними ступенями доктора філософії та їм еквівалентних, постдокторських кваліфікацій. Вміщено таблиці, де зроблено опис рівнів кваліфікацій. Рекомендовано запровадити постдокторський кваліфікаційний рівень, а також описати докторський і післядокторський рівні за допомогою розширених Дублінських дескрипторів, що складаються з таких компонентів-компетентностей: знання і розуміння, застосування знань і розуміння, формування суджень, комунікація, здатність до подальшого навчання, розвитку, автономність.Проанализированы докторские квалификации и их идентификация с помощью квалификационных рамок. Аргументировано, что европейские метарамки квалификаций в нынешнем их виде не охватывают фактически существующие, которые надстраиваются над традиционными степенями доктора философии и им эквивалентных, постдокторских квалификаций. Помещены таблицы, где сделано описание рассматриваемых уровней квалификаций. Рекомендованы введение постдокторского квалификационного уровня, а также описание докторского и последокторского уровней с помощью Дублинских дескрипторов, состоящих из таких компонентов-компетенций: знание и понимание, применение знаний и понимание формирования суждений, коммуникация, способность к дальнейшему обучению, развитию, автономность.The highest (doctoral) qualifications and its identification by means of qualifications frameworks are analyzed in the article. It is argued that existent European meta-frameworks not include postdoctoral qualifications which overbuild above traditional PhD and equivalent degrees. Variants of achievement of real complete comprehension for qualifications metaframeworks and descriptors for doctoral and postdoctoral qualifications are proposed.
  Повний текст PDF - 307.261 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Таланова Ж.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Таланова Ж. В. Докторський і постдокторський рівні рамки кваліфікацій: теоретико-методологічний аспект / Ж. В. Таланова // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія : Педагогіка. - 2010. - № 3. - С. 8-14. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NZTNPU_ped_2010_3_4.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Таланова Жанна Василівна (педагогічні науки)
  • Таланова Жаннета Василівна (державне управління)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського