Наукова періодика України Неперервна професійна освіта: теорія і практика


Ємчик О. 
Концептуальні основи розвитку творчого потенціалу магістрів дошкільної освіти у процесі професійної підготовки / О. Ємчик // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. - 2016. - Вип. 1-2. - С. 21-26. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NPO_2016_1-2_6
Проведено оглядовий аналіз теоретичних концепцій розвитку творчих можливостей майбутніх фахівців дошкільної освіти в руслі основних педагогічних підходів. Виокремлено концептуальні методологічні підходи, за якими повинен конструюватися процес професійної підготовки магістрів дошкільної освіти: особистісно-орієнтований, гуманістичний, діяльнісний, акмеологічний та системний. Обгрунтовано взаємозалежність структури творчого потенціалу майбутнього фахівця з системними елементами та поліфункціональним характером їх взаємодії. Стверджено тезу про взаємодоповнюваність та взаємопроникненість цих підходів. На основі аналізу підходів до визначення структури творчого потенціалу педагога, зокрема магістра дошкільної освіти, визначено його складові: мотиваційний, когнітивний, креативний, операційний та рефлексивний. Специфічною особливістю запропонованої структури творчого потенціалу магістра дошкільної освіти є динамічний взаємозв’язок окремих системних елементів та поліфункціональний характер їх взаємодії. Акцентовано увагу на системній складовій процесу професійної підготовки магістрів дошкільної освіти, спрямованої на розвиток їхнього творчого потенціалу. Спрогнозовано комплексний, інтегративний вплив взаємодії усіх складових педагогічної моделі на рівень її результативності.Проведен обзорный анализ теоретических концепций развития творческих возможностей будущих специалистов дошкольного образования в русле основных педагогических подходов. Выделены концептуальные методологические подходы, в соответствии с которыми должен конструироваться процесс профессиональной подготовки магистров дошкольного образования: личностно-ориентированный, гуманистический, деятельностный, акмеологический и системный. Обоснована взаимозависимость структуры творческого потенциала будущего специалиста с системными элементами и полифункциональным характером их взаимодействия. Утверждается тезис о взаимодополняемости и взаимозависимости этих подходов. На основе анализа подходов к определению структуры творческого потенциала педагога, в частности, магистра дошкольного образования, определены его составляющие: мотивационный, когнитивный, креативный, операционный и рефлексивный. Специфической особенностью предлагаемой структуры творческого потенциала магистра дошкольного образования является динамичная взаимосвязь отдельных системных элементов и полифункциональный характер их взаимодействия. Акцентировано внимание на системной составляющей процесса профессиональной подготовки магистров дошкольного образования, направленной на развитие их творческого потенциала. Спрогнозирован комплексное, интегративное влияние взаимодействия всех составляющих педагогической модели на уровень ее результативности.The article deals with the theoretical comprehension of conceptual approaches to the development of the creative potential of masters of preschool education in the process of professional training. The aim of this study is to analyze methodological bases for the development of creative potential of teacher’s personality. The researcher highlights the main conceptual approaches (student-centered, humanistic, activity, acmeological and systematic ones) and determines their impact on the construction of the educational process in a magistracy of higher educational institutions. It has been emphasized in the article that the construction of process of professional training of the master of preschool education ought to be based on such key ideas of learner-centered and humanistic approaches as the recognition of the student as the main active figure of the entire educational process.
  Повний текст PDF - 232.555 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Ємчик О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Ємчик О. Концептуальні основи розвитку творчого потенціалу магістрів дошкільної освіти у процесі професійної підготовки / О. Ємчик // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. - 2016. - Вип. 1-2. - С. 21-26. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NPO_2016_1-2_6.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Ємчик Олександра Григорівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського