Наукова періодика України Неперервна професійна освіта: теорія і практика


Соболь Н. 
Розвиток креативності та художньо-творчої толерантності майбутнього вчителя музики / Н. Соболь // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. - 2016. - Вип. 1-2. - С. 96-100. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NPO_2016_1-2_20
Проаналізовано феномен "креативність" в сучасному зарубіжному дискурсі,а саме в дослідженнях П. Бурнарда, Д. Елліота. Акцентовано увагу на тих публікаціях названих авторів, в яких досліджувані якості інтегровано в естетичну та етичну складові Я-концепції особистості, що виокремлено через призму власних ментальних, естетичних та моральних якостей. Розглянуто авторське визначення художньо-творчої толерантності особистості як явища, що може вказувати на спроможність людини до сприйняття творів, їх інтерпретування незалежно від особистих художніх вподобань, до спроможності висловити свою точку зору. Сформовано види музичної креативності у залежності від: умов музикування (при виконанні у реальному часі ("performance") чи при підготовці до виконання ("preparation") та змісту музичної діяльності (створення нового музичного тексту ("novelty"). На основі проведеного аналізу фахової літератури та порівняльного аналізу особливостей феноменів креативності та художньо-творчої толерантності майбутнього вчителя музики зроблено висновок: ці два поняття пов’язані спільним спектром діяльності, умовами впровадження та очікуваним результатом – виховання та формування активної неупередженої особистості, яка здатна продукувати нові ідеї, не осуджуючи і не відкидаючи творчість інших.Проанализирован феномен "креативность" в современном зарубежном дискурсе, а именно в исследованиях П. Бурнарда, Д. Эллиота. Акцентировано внимание на тех публикациях названных авторов, в которых исследуемые качества интегрированы в эстетическую и этическую составляющие Я-концепции личности, выделенные через призму собственных ментальных, эстетических и нравственных качеств. Рассмотрено авторское определение художественно-творческой толерантности личности как явления, что может указывать на способность человека к восприятию произведений, их интерпретацию независимо от личных художественных предпочтений, к способности выразить свою точку зрения. Сформированы виды музыкальной креативности в зависимости от: условий музицирования (при выполнении в реальном времени ("performance") или при подготовке к исполнению ("preparation") и содержания музыкальной деятельности (создание нового музыкального текста ("novelty"). На основе проведенного анализа профессиональной литературы и сравнительного анализа особенностей феноменов креативности и художественно-творческой толерантности будущего учителя музыки сделан вывод: эти два понятия связаны общим спектром деятельности, условиями внедрения и ожидаемым результатом - воспитанием и формированием активной беспристрастной личности, способной продуцировать новые идеи, не осуждая и не отвергая творчество других.The article deals with question of professional improvement of students in the field of music art pedagogy. Author analyzes the foreign experience in explanation of creativity in the context of music educational environment. The paper specifies the relations and interinfluences of both "creativity" and "artistic tolerance" as professional characteristics of future music teachers. Also author distinguishes the special aspects of the phenomen through the prism of the personality creative activities. Artistic tolerance is a respectful attitude of personality toward the diversity of artistic objects, genres, movements etc. In addition, it involves both 1) the relation of future music teacher to the results of creative activities of other people and 2) possibility to express his own views in creative ways.
  Повний текст PDF - 267.093 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Соболь Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Соболь Н. Розвиток креативності та художньо-творчої толерантності майбутнього вчителя музики / Н. Соболь // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. - 2016. - Вип. 1-2. - С. 96-100. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NPO_2016_1-2_20.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Соболь Наталія Миколаївна (педагогічні науки)
  • Соболь Наталія Віталіївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського