Наукова періодика України Неперервна професійна освіта: теорія і практика


Литвин Л. 
Концепція освіти Т. Фліднера та її вплив на розвиток освіти вихователів для дітей дошкільного віку у Німеччині (ХІХ ст.) / Л. Литвин // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. - 2014. - Вип. 1-2. - С. 108-113. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NPO_2014_1-2_23
Визначено основні напрями підготовки виховательок у дияконічних закладах (Німеччина): релігійне виховання та його практичне втілення, домашня робота та рукоділля, уроки співів та гри на інструментах, вивчення ігор, але перед усім релігійні настанови та служби. Підкреслено, що для виховної роботи у дошкільних закладах необхідні професійно освічені педагоги. Деталізовано основні положення концепції Т. Фліднера, реалізація якої сприяла подальшому розвитку: започатковано проведення конференцій для тих, хто вже одержав освіту з метою підвищення кваліфікації. Отже, професія виховательки дітей дошкільного віку наповнилася новим змістом: вона більше не працювала "наглядачкою" або "доглядальницею" під керівництвом чоловіків, а могла самостійно керувати дошкільним закладом. Підкреслено, що у сучасній Німеччині існують такі типи дошкільних закладів: дитячі садки з повним або неповним днем, призначені для дітей трьох – шести років; одногрупові дошкільні заклади (переважно для старших дошкільників); пришкільні групи, підготовчі класи основної школи: у них виховують і навчають п'ятирічних дітей; цілодобові інтернати для здорових дітей віком від трьох до шести років; інтернати для дітей із проблемами здоров'я і розвитку; материнські центри, де матері разом з дітьми займаються цікавою і корисною діяльністю, спілкуються між собою та спеціалістами з педагогіки і психології. Определены основные направления подготовки воспитательниц в диаконических заведениях (Германия): религиозное воспитание и его практическое воплощение, домашняя работа и рукоделие, уроки пения и игры на инструментах, изучение игр. Подчеркнуто, что для воспитательной работы в дошкольных учреждениях необходимы профессионально образованные педагоги. Детализированы основные положения концепции Т. Флиднера, реализация которой способствовала дальнейшему развитию, в частности: начато проведение конференций для тех, кто уже получил образование, с целью повышения квалификации. Констатировано, что профессия воспитательницы детей дошкольного возраста наполнилась новым содержанием: она больше не работала "надзирательницей" или "сиделкой" под руководством мужчин, а могла самостоятельно управлять дошкольным заведением. Подчеркнуто, что в современной Германии существуют следующие типы дошкольных учреждений: детские сады с полным или неполным днем; одногрупповые дошкольные учреждения; пришкольные группы. Отмечена деятельность подготовительных классов основной школы: в них воспитывают и обучают пятилетних детей; круглосуточные интернаты для здоровых детей в возрасте от трех до шести лет; интернаты для детей с проблемами здоровья и развития; материнские центры. It is analyzed the approaches to the solving of the problem of the professional training of the kindergarten tutors in Germany in the nineteenth century. It is observed T. Flidner’s conception of education; it is defined the basic principles of the training of the future pre-school teachers to the professional activity; it is characterized and described the lessonsfor the preschool educators, that include the study of the required subjects and methods on such topics as – how to behave with children; how to arouse their interest in the certain activities; how to teach with the help of the game; about conversational and logical exercises; about visual training, that is based on the similar images; how to tell moral and biblical stories with the demonstration of the pictures; how to teach children to count using small cars and bodily movements; how to pronounce the sounds correctly and how to draw on the boards; how to explain children the concept of the angles and shapes with the help of the six-foot ruler etc.
  Повний текст PDF - 458.149 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Литвин Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Литвин Л. Концепція освіти Т. Фліднера та її вплив на розвиток освіти вихователів для дітей дошкільного віку у Німеччині (ХІХ ст.) / Л. Литвин // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. - 2014. - Вип. 1-2. - С. 108-113. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NPO_2014_1-2_23.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Литвин Людмила Іванівна (педагогічні науки)
  • Литвин Лілія Володимирівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського