Наукова періодика України Неперервна професійна освіта: теорія і практика


Фруктова Я. С. 
Рольова ідентичність як базовий конструкт соціальної компетентності фахівця / Я. С. Фруктова // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. - 2013. - Вип. 1-2. - С. 72-79. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NPO_2013_1-2_13
Окреслено значення рольового компонента у формуванні соціальної компетентності фахівця. Виокремлено основний концепт теорії соціалізації особистості - соціальна роль; охарактеризовано смислові аспекти та теоретичні підходи до цього поняття, зокрема виокремлено наступні стадії розвитку ролі: зразок ролі, моделі ролі, рольова поведінка. На основі теоретичного аналізу досліджень проблематики соціальних ролей в сучасному суспільстві констатовано пріоритет професійних ролей, які визначають самореалізацію особистості. Визначено структурні компоненти рольової компетентності: варіативність, гнучкість, глибинна структура ролей, здатність до рольової децентрації та прийняття ролі інших. Акцентовано увагу на актуальності таких навчальних дисциплін як «Вступ до спеціальності», «Професійна деонтологія», а також соціально-комунікативних тренінгів, виробничих практик.Определено значение ролевого компонента в формировании социальной компетентности специалиста. Выделены основные концепты теории социализации личности, охарактеризованы смысловые аспекты и теоретические подходы к этим понятиям, в частности выделены следующие стадии развития социальной роли: образец роли, модель роли, ролевое поведение. На основе теоретического анализа исследований проблематики социальных ролей в современном обществе констатирован приоритет профессиональных ролей, определяющих самореализацию личности. Определены структурные компоненты ролевой компетентности: вариативность, гибкость, глубинная структура ролей, способность к ролевой децентрации и принятие роли других. Акцентировано внимание на актуальности таких учебных дисциплин как «Введение в специальность», «Профессиональная деонтология», а также социально-коммуникативных тренингов, производственных практик.In modern terms for university graduates especially important to be understanding the social significance of their profession and therefore understanding its place in the system of social relations, and the ability to critical evaluation of his life and professional experience, a conscious choice of ways and methods to improve personal and professional qualities.
  Повний текст PDF - 444.313 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Фруктова Я.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Фруктова Я. С. Рольова ідентичність як базовий конструкт соціальної компетентності фахівця / Я. С. Фруктова // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. - 2013. - Вип. 1-2. - С. 72-79. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NPO_2013_1-2_13.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Фруктова Яна Станіславівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського