Наукова періодика України Молодь і ринок


Марчук М. 
Освітня складова в діяльності опікунсько-виховних установ на Буковині (к. ХІХ – 30-ті рр. ХХ ст. ) / М. Марчук // Молодь і ринок. - 2015. - № 6. - С. 158-163. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2015_6_36
Наведено результати аналізу діяльності опікунсько-виховних установ Буковини у контексті реалізації ними освітньої функції. Доведено, що у дошкільних установах (“захоронках”), дитячих будинках, притулках, інтернатах для дітей з функціональними порушеннями, бурсах (гуртожитках для незаможних учнів середніх шкіл), які працювали у краї у досліджуваний період, діти відповідно до віку отримували знання, уміння й навички. Розглянуто змістові складові навчально-виховного процесу, зокрема простежено, як вихованці мали змогу опанувати предмети початкової школи, розвивати власні творчі здібності, займаючись співом, грою на фортепіано, малюванням. Зазначено, що з дітьми працювали кваліфіковані педагоги, які намагались полегшити їх майбутнє самостійне життя, навчаючи мові сліпих (за системою Брайля) чи артикуляції вимови (глухих і слабочуючих дітей), основам самообслуговування, професійним навикам (кошикоплетінню).Сделан анализ деятельности попечительско-воспитательных учреждений Буковины конца XIX – первой трети ХХ века в контексте реализации ими образовательных функций. Доказано, что в дошкольных учреждениях (“приютах”), детских домах, приютах, интернатах для детей с функциональными нарушениями, бурсах (общежитиях для малоимущих учеников средних школ), которые работали в крае в исследуемый период, дети по возрасту получали знания, умения и навыки. Представлены особенности учебно-воспитательного процесса в этих учреждениях; обоснована необходимость профессиональной подготовки учителей с учетом индивидуальных психологических характеристик воспитанников.The article examines the Trustees and educational institutions of Bukovyna in the end of XIX – the first third of the ХХ century in the context of their educational function. The author argues that in preschool (“shelters”), children's homes, orphanages, boarding schools for children with functional disorders, bursa (hostels for poor high school students) who worked in the region in the study period, children under the age of received knowledge, skills and abilities.
  Повний текст PDF - 343.177 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Марчук М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Марчук М. Освітня складова в діяльності опікунсько-виховних установ на Буковині (к. ХІХ – 30-ті рр. ХХ ст. ) / М. Марчук // Молодь і ринок. - 2015. - № 6. - С. 158-163. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2015_6_36.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського