Наукова періодика України Молодь і ринок


Федурко М. 
Ономастичний компонент у мовній освіті майбутніх учителів початкової школи / М. Федурко, В. Котович // Молодь і ринок. - 2014. - № 7. - С. 11-16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2014_7_4
Окреслено основні напрямки здійснення ономастичної роботи на факультеті початкової освіти під час вивчення курсів “Сучасна українська мова з практикумом” та “Лінгвістичний аналіз художнього тексту”. Зазначено, що теоретична база літературно-художньої ономастики грунтується на тому, що вона вторинна, похідна, хоча тісно пов’язана з ономастикою загальною, частково оперує її методологією, використовує її моделі та базу. Власну назву в художньому творі вибирає або створює сам автор і основна функція такої назви – стилістична (інформаційно-стилістична та емоційно-стилістична). Приділено увагу окремим аспектам роботи з ойконімами, антропонімами, мікротопонімами, ергонімами та літературно-художніми онімами. Определены основные направления осуществления ономастической работы на факультете начального образования при изучении курсов "Современный украинский язык с практикумом" и "Лингвистический анализ художественного текста". Указано, что теоретическая база литературно-художественной ономастики основывается на том, что она вторичная, производная, хотя тесно связана с ономастикой общей, частично оперирует ее методологией, использует ее модели и базу. Собственное название в художественном произведении выбирает или создает сам автор и основная функция такого названия - стилистическая (информационно-стилистическая и эмоционально-стилистическая). Уделено внимание отдельным аспектам работы с ойконимами, антропонимами, микротопонимами эргонимами и литературно-художественными онимами. This article outlines the main areas of work for the implementation of onomastic department of primary education during the course of “modern Ukrainian language with practical work” and “linguistic analysis of literary text”. Focus on specific aspects of the work of oykonims, anthroponyms, microtoponyms, erhonimams and literary dumb. Окреслено основні напрямки здійснення ономастичної роботи на факультеті початкової освіти під час вивчення курсів “Сучасна українська мова з практикумом” та “Лінгвістичний аналіз художнього тексту”. Зосереджено увагу на окремих аспектах роботи з ойконімами, антропонімами, мікротопонімами, ергонімами та літературно-художніми онімами. Виокремлено чотири принципи номінації, за якими в різні історичні періоди називали першопоселенці чи засновники свої оселі: номінація поселення через відображення в його назві найменування окремої особи; відображення в його назві зв’язку з назвами інших сусідніх географічних об’єктів; відображення в його назві індивідуальних ознак самого номінованого об’єкта; відображення в його назві економічно-виробничих, суспільно-політичних факторів, штучних назв і назв-посвят конкретним особам. Определены основные направления осуществления ономастической работы на факультете начального образования при изучении курсов "Современный украинский язык с практикумом" и "Лингвистический анализ художественного текста". Сосредоточено внимание на отдельных аспектах работы с ойконимами, антропонимами, микротопонимами, эгономами и литературно-художественными ономами. Выделены четыре принципа номинации, по которым в разные исторические периоды называли первопоселенцы или учредители свои дома: номинация поселения через отражение в его названии наименования отдельного лица; отражение в его названии связи с названиями других соседних географических объектов; отражение в его названии индивидуальных признаков самого номинированного объекта; отражение в его названии экономически производственных, общественно-политических факторов, искусственных названий и названий-посвящений конкретным лицам. This article outlines the main areas of work for the implementation of onomastic department of primary education during the course of “Modern Ukrainian Language with Practical Work” and “linguistic analysis of literary text”. Focus on specific aspects of the work of oykonims, Anthroponomy, microtoponyms, erhonimamy and literary dumb.
  Повний текст PDF - 271.047 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Федурко М.
  • Котович В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Федурко М. Ономастичний компонент у мовній освіті майбутніх учителів початкової школи / М. Федурко, В. Котович // Молодь і ринок. - 2014. - № 7. - С. 11-16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2014_7_4.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського