Наукова періодика України Молодь і ринок


Кузьменко Г. 
Тенденції підготовки викладацьких кадрів в університетах Іспанії / Г. Кузьменко // Молодь і ринок. - 2014. - № 7. - С. 150-154. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2014_7_35
Розглянуто теоретичні моделі та тенденції, на яких засновані програми підготовки викладачів університетів в Іспанії, зокрема проаналізовано досвід вчених Автономного Університету (м. Мадрід) щодо класифікації теоретичних моделей за перспективою чи рівнем навчальної підготовки. Розглянуто три найбільш відомі моделі підготовки: орієнтована на викладача, орієнтована на учня та на навчальний заклад. Визначено системні підходи, що сприятимуть професіоналізації ролі педагога та підвищенню якості університетської освіти після введення в дію Болонського процессу, зокрема: врахування системи університетської освіти в цілому; аналіз потреб і глобальних “макро”тенденцій (наприклад, адаптацію іспанської системи освіти до ЄПВО та її наслідки для профілю та кваліфікації викладача); підхід до вищої освіти як до системи систем, що складається з численних взаємопов’язаних мереж. Констатовано, що в Іспанії політика в галузі підготовки викладачів університету характеризується відсутністю загальних рекомендацій на національному та автономному рівнях, що уможливлює створення кожним університетом своєї власної моделі підготовки. Рассмотрены теоретические модели и тенденции, лежащие в основе программ подготовки преподавателей университетов в Испании, в частности проанализирован опыт ученых Автономного Университета (г. Мадрид) по классификации теоретических моделей по перспективности или уровню учебной подготовки. Рассмотрены три наиболее известные модели подготовки: ориентированная на преподавателя, ориентированная на ученика и на учебное заведение. Определены системные подходы, способствующие профессионализации роли педагога и повышению качества университетского образования после введения в действие Болонского процесса: учет системы университетского образования в целом; анализ потребностей и глобальных "макро"тенденций (например, адаптация испанской системы образования к Европейскому пространству высшего образования и ее последствия для профиля и квалификации преподавателя); подход к высшему образованию как к системе систем, состоящей из многочисленных взаимосвязанных сетей. Констатировано, что в Испании политика в области подготовки преподавателей университета характеризуется отсутствием общих рекомендаций на национальном и автономном уровне, что делает возможным создание каждым университетом своей собственной модели подготовки.This article discusses the theoretical models and trends underlying university teacher education programs and proposes to define systemic approaches in order to contribute to professionalizing the role of teachers and improve the quality of higher education after the implementation of the Bologna process.
  Повний текст PDF - 260.381 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Кузьменко Г.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Кузьменко Г. Тенденції підготовки викладацьких кадрів в університетах Іспанії / Г. Кузьменко // Молодь і ринок. - 2014. - № 7. - С. 150-154. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2014_7_35.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Кузьменко Ганна Геннадіївна (економічні науки)
  • Кузьменко Галина Іванівна (економічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського