Наукова періодика України Молодь і ринок


Машкова І. 
Процеси становлення україномовної освіти та школи в Канаді після Другої світової війни / І. Машкова // Молодь і ринок. - 2014. - № 7. - С. 89-93. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2014_7_22
Проаналізовано процеси становлення україномовної освіти та школи в Канаді після Другої світової війни в період консолідації української спільноти за умов полікультурності канадського суспільства. Висвітлено роль Комітету Українців Канади (КУК) в процесі координації організації, діяльності та розробки програми українських шкіл через крайову та провінційні шкільні ради. Зауважено, що особливу роль у заснуванні літніх шкіл і таборів належить церкві та молодіжним організаціям Канади. Зазначено, що педагогічна україномовна освіта пройшла ті ж етапи розвитку, що і загальна канадська система: у ХІХ ст. – початок професійної підготовки вчителів, становлення “нормальних” шкіл для вчителів початкових класів, на цьому етапі основну увагу приділялося змісту навчання; ХХ ст. – характеризувалося недостатніми соціальними умовами праці та відповідною професійною підготовкою вчителя; в системі підготовки вчителя відбувлися зміни, пов’язані з перенесенням процесу підготовки вчителів із “нормальних” шкіл до університетів. На сучасному етапі (кінець ХХ – початок ХХІ ст.) у ході освітніх реформ зростає престижність професії вчителя, підвищуються вимоги до вступників на освітні спеціальності університетів і отримання вчительського сертифікату. Проанализированы процессы становления украиноязычного образования и школы в Канаде после Второй мировой войны в период консолидации украинского общества в условиях поликультурности канадского общества. Освещена роль Комитета Украинцев Канады (КУК) в процессе координации организации, деятельности и разработки программ украинских школ, которые координируют и контролируют краевой и провинциальный школьные советы. Особая роль в создании летних школ и лагерей принадлежит церкви и молодежным организациям Канады. Указано, что педагогическое украиноязычное образование прошло те же этапы развития, что и общеканадская система: в XIX в. – начало профессиональной подготовки учителей, становление "нормальных" школ для учителей начальных классов, на этом этапе основное внимание уделялось содержанию обучения; ХХ в. характеризовался невысоким уровнем социальных условий труда и соответствующей профессиональной подготовкой учителя, в системе подготовки учителя произошли изменения, связанные с перенесением акцента в процессе подготовки учителей с "нормальных" школ в университеты. На современном этапе (конец ХХ – начало XXI в.) отмечается повышение престижности профессии учителя, повышение требований к поступающим на образовательные специальности университетов и получение учительского сертификата.The article analyzes the processes of settling Ukrainianspeaking education and school in Canada after World War II during the period of Ukrainian community consolidation in polycultural environment of Canadian society.
  Повний текст PDF - 236.011 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Машкова І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Машкова І. Процеси становлення україномовної освіти та школи в Канаді після Другої світової війни / І. Машкова // Молодь і ринок. - 2014. - № 7. - С. 89-93. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2014_7_22.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського