Наукова періодика України Молодь і ринок


Калита Н. 
Проблема виховного ідеалу у контексті сучасних модернізаційних концепцій виховання / Н. Калита // Молодь і ринок. - 2014. - № 7. - С. 52-57. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2014_7_14
Обгрунтовано проблему виховного ідеалу у контексті концептуальних положень сцієнтистсько-технократичного та антисцієнтистського напрямків виховання. Встановлено відмінності в їх визначеннях та трактуваннях. Названо його основні риси: встановлення міри досяжності у вихованні; розуміння практичного (досяжного) ідеалу відповідно до моделі майбутнього ідеального суспільства; розмежування загальнолюдських та національних цінностей у змісті виховного ідеалу; здійснення цілеспрямованого впливу на вихованця задля його відповідності ідеальному взірцеві особистості; визначення кінцевого результату розвитку особистості; встановлення суспільної функції виховного ідеалу; визначення українського ідеалу довершеної людини в образі чоловіка (лицаря-козака, січового стрільця, воїна УПА). Викладено основні ідеї антисцієнтистського розуміння виховання та ідеалу: ототожнення мети виховання і мети життя визнання, особистісно-зорієнтоване виховання, центром якого є особистість вихованця, його самобутність і самоцінність; визнання за людиною здатності вільно формувати свої власні ідеали духу; спрямованість педагогічного ідеалу від соціально орієнтованого виховання, що нівелює особистість, до особистісного, ототожнення виховного ідеалу з ідеалом цивілізованого суспільства. Окреслено перспективи наукових розвідок проблеми виховного ідеалу. Обоснована проблема воспитательного идеала в контексте концептуальных положений сциентистско-технократического и антисциентистского направлений воспитания; установлены различия в их определениях и трактовках. Названы основные черты сциентистско-технократического подхода: установление степени досягаемости в воспитании; понимание практического (достижимого) идеала в соответствии с моделью будущего идеального общества; разграничение общечеловеческих и национальных ценностей в содержании воспитательного идеала; осуществление целенаправленного воздействия на воспитанника для соответствия идеальному образцу личности; определение конечного результата развития личности; установление общественной функции воспитательного идеала; определение украинского идеала совершенного человека в образе мужчины (рыцаря-казака, сечевого стрелка, воина УПА). Изложены основные идеи антисциентистского понимания воспитания и идеала: отождествление цели воспитания и цели жизни, личностно-ориентированное воспитание, центром которого является личность воспитанника, его самобытность и самоценность; признание за человеком способности свободно формировать свои собственные идеалы духа; направленность педагогического идеала от социально-ориентированного воспитания; отождествление воспитательного идеала с идеалом цивилизованного общества. Определены перспективы научных исследований проблемы воспитательного идеала.The article deals with the problem of artistic perception, an interaction of the author and recipient. In the process of artistic perception is a dialogue of the author and recipient is a creative cooperation. Artistic perception is an important form of human activity because a significant spiritual potential of art requires its deep and conscious perception.
  Повний текст PDF - 247.001 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Калита Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Калита Н. Проблема виховного ідеалу у контексті сучасних модернізаційних концепцій виховання / Н. Калита // Молодь і ринок. - 2014. - № 7. - С. 52-57. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2014_7_14.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського