Наукова періодика України Молодь і ринок


Гарага В. 
Концептуальні основи педагогічної герменевтики / В. Гарага // Молодь і ринок. - 2014. - № 4. - С. 159-162. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2014_4_36
З’ясовано базові поняття герменевтичного підходу на основі сформованих в психолого-педагогічній науці концепцій, а саме: культурно-історичної теорії розвитку психіки людини (Л. С. Виготський), психологічного вчення про взаємозв’язок мови і свідомості (А. Р .Лурія); єдності свідомості та діяльності (С. Л. Рубінштейн); діалогічної концепції М. М. Бахтіна. Підкреслено тезу, що головною метою розуміння є активізація власних мовленнєвих процесів через формування діалогової системи. На основі аналізу психолого-педагогічної літератури визначено принципи педагогічної герменевтики: витіснення дидактизму, діалогічна форма комунікації, рівноправність, відмова від монополії на істину, цінність внутрішнього світу іншої людини. Резюмовано актуальність педагогічної герменевтики в процесі здійснення педагогічної взаємодії на основі творчого діалогу в освітньому просторі принципів розуміння.Выяснены базовые понятия герменевтического подхода на основе сложившихся в психолого-педагогической науке концепций, а именно: культурно-исторической теории развития психики человека (Л. С. Выготский), психологического учения о взаимосвязи языка и сознания (А. Р. Лурия ); единства сознания и деятельности (С. Л. Рубинштейн); диалогической концепции М. М. Бахтина. Подчеркнут тезис, что главной целью понимания является активизация собственных речевых процессов через формирование диалоговой системы. На основании анализа психолого-педагогической литературы определены принципы педагогической герменевтики: вытеснение дидактизма, диалогическая форма коммуникации, равноправие, отказ от монополии на истину, ценность внутреннего мира другого человека.The article is devoted to the problem of determination of the role of pedagogical hermeneutics in education, description of basic principles and ideas of hermeneutics approach.
  Повний текст PDF - 247.198 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Гарага В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Гарага В. Концептуальні основи педагогічної герменевтики / В. Гарага // Молодь і ринок. - 2014. - № 4. - С. 159-162. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2014_4_36.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського